معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، طی حکمی مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا را ایجاد و ریاست این مرکز را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی محمد سلطانی با حکم معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان رئیس مرکز راهبردی همگرا منصوب شد.

متن این حکم به این شرح است:
«جناب آقای دکتر علی محمد سلطانی گردفرامرزی
سلام علیکم؛
با عنایت به تجربیات طولانی مدت و نقش موثر جنابعالی در توسعه فناوری در کشور، شما را به عنوان رئیس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا منصوب می‌کنم.
ارتقای نقش‌آفرینی حوزه‌های مختلف فناوری برای دستیابی به محصولات نوظهور و با اثرات اقتصادی و اجتماعی بالا، یکی از اهداف و وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. انتظار می‌رود با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی قوی و پویا، زمینه را برای‌شناسایی و توسعه‌ی ظرفیت‌های کشور در این زمینه فراهم آورید و این ظرفیت‌ها را با سازوکارهای نتیجه‌گرا شکوفا سازید.»

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان

دکتر سلطانی دانش آموخته مدیریت فناوری است و از سال ۱۳۸۰ تاکنون در توسعه فناوری نانو فعالیت دارد. سال ۱۳۸۰ کمیته مطالعات فناوری نانو با مدیریت ایشان در دفتر همکاریهای فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت. این کمیته بعدا به دبیرخانه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تبدیل شد و دکتر سلطانی مدیریت این دبیرخانه را تا به امروز برعهده داشته است. وی از افراد فعال در تدوین برنامه ده ساله توسعه فناوری نانو بوده‌اند و همچنان تدوین و اجرای برنامه‌های تکمیلی توسعه فناوری نانو با مدیریت ایشان انجام می‌شود.

از سوی دیگر، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، فناوری‌های همگرا را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی این معاونت اعلام کرده‌ است و از ابتدای سال ۹۴ برنامه ترویج و آموزش فناوری‌های همگرا در سایت فناوری‌های همگرا به نشانی nbic.isti.ir آغاز شده است.