مانه و سملقان - نخستین کارگاه آموزشی بازی لنگ از سوی اداره کل آموزش و پروش خراسان شمالی با همکاری اداره آموزش و پرورش مانه و سملقان و با حضور دبیران تربیت بدنی این شهرستان برگزار شد.

زیور نعمتی در حاشیه برگزاری نخستین کارگاه آموزشی بازی لنگ در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نخستین کارگاه آموزشی بازی لنگ به مربیگری سید حسین فروزمند یکی از بنیانگذاران این رشته در استان، با هدف آموزش اصول و قواعد این بازی، در سالن ورزشی حجاب آشخانه برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این کارگاه نکات دستور العمل تشکیل انجمن بازی لنگ کشور که از سوی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به کلیه استان‌ها ابلاغ شده تشریح و بر لزوم بومی سازی و تکامل بیشتر این فعالیت ورزشی در آموزش و پرورش تاکید خواهد شد.

دبیر انجمن بازی لنگ کشور نیز به خبرنگار مهر گفت: از این بازی در افتتاحيه المپیاد ورزشی دانش آموزی ایران که در رامسر برگزار شد، رونمايي و توسط دکتر حمیدی از آن به عنوان یک بازی رسمی در مدارس نام برده شد.

حسین فروزمند تاکید کرد: پرداختن به این فعالیت شاد و مفرح، می تواند از نظر علم رفتار حرکتی به عنوان مهارت پایه در ورزشهایی مانند؛ فوتبال و سپک تاکرا تلقی شود.

وی از دست اندرکاران ورزش در آموزش و پرورش استان خواست تا از این بازی در مدارس حمایت تا بازی بومی و سنتی لنگ، با کالبدی جدید و زیبا به عنوان میراث فرهنگی این استان به سایر نقاط کشور معرفی شود.