اصفهان- چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور و دامپزشکی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور و دامپزشکی اصفهان شامگاه شنبه، با حضور ۱۲۵ مشارکت‌کننده داخلی و خارجی آغاز شد.

رسول محققیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌‌های استان اصفهان در مراسم افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: مشارکت‌کنندگانی از استان‌های البرز، همدان، گلستان، کردستان، قزوین، فارس، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، تهران و اصفهان نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با بیان اینکه نمایندگانی از کشورهای ترکیه، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، آلمان و چین در نمایشگاه امسال حضور دارند، افزود: همچنین مشارکت‌کنندگانی به شکل مستقیم از دو شرکت ایتالیایی و یک شرکت آلمانی در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور و دامپزشکی حضور دارند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه حاضران در این نمایشگاه در زمینه‌های دام، طیور، آبزیان و ماکیان، کلینیک‌های دامپزشکی، آزمایشگاه‌های دامپزشکی، داروهای دام و طیور، مواد ژنتیکی، تلقیح مصنوعی و اصلاح نژاد،مواد ضدعفونی کننده، فعالیت دارند، بیان داشت: همچنین دستگاه‌های ضدعفونی کننده و تصفیه هوا، تجهیزات و ادوات دامپروری، ماشین‌آلات کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور، سردخانه، تجهیزات و ادوات مرغداری، ماشین‌آلات مرغداری و قطعات طیور از دیگر جنبه‌های فعالیت مشارکت‌کنندگان در چهاردهمین نمایشگاه صنعت دام و طیور است.

وی با بیان اینکه در کنار برگزاری این نمایشگاه همایش‌ها و کارگاه‌های جنبی و تخصصی برگزار می‌شود، تاکید کرد: در زمان برگزاری این نمایشگاه رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در اصفهان حضور یافته و علاوه بر بازدید از چند شرکت تولیدی، از پروژه‌های در دست ساخت آنها و دو طرح نیمه کاره واحدهای تولیدی خوراک دام نیز بازدید خواهد داشت.

بخش خصوصی در شرایط پسابرجام در رفع مشکلات اقتصادی موثر است

محققیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط پسابرجام بخش خصوصی می‌تواند در زمینه رفع مشکلات اقتصادی بسیار کمک کننده باشد، ابراز داشت: در شرایط فعلی کشور شرکت‌های دام و طیور می‌توانند این صنعت را به شکل کمی و کیفی توسعه دهند  اما لازم است به این نکته نیز توجه کنیم که تنها به دنبال تأمین نیاز داخلی نباشیم بلکه شرکت‌ها باید در راستای صادرت محصول خود گام‌های موثری بردارند.

وی افزود: در این راستا توجه به نیازهای بازار جهانی بسیار مهم است ضمن اینکه باید ابتدا با برنامه‌ریزی  تحقیق و برنامه‌ریزی صحیح زیرساخت‌های لازم برای این صادرات نیز باید فراهم شود.

گفتنی است چهاردهمین نمایشگاه صنعت دام، طیور و دامپزشکی از سوم تا ششم بهمن‌ماه در  محل دایمی نمایشگاه های اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار می شود.