سمنان - استاندار سمنان بابیان اینکه همایش توسعه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری سمنان برگزار خواهد شد، گفت: در این همایش یک‌روزه ۷۰ نهاد دولتی و غیردولتی این استان حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، محمدرضا خباز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه همایش سرمایه گذاری در استان برای استفاده از ظرفیت و توانمندی های بخش خصوصی، همزمان با ۲۵ بهمن ماه برگزار می شود، ابراز داشت: در این همایش حضور چهار پنل تخصصی صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی، خدمات شهری، زیرساخت و انرژی با مسئولیت دستگاه های آب منطقه ای، میراث فرهنگی و گردشگری پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین علاوه بر حضور این چهار پنل، نمایشگاه جانبی توانمندی استان سمنان در عرصه سرمایه گذاری برای به نمایش در آمدن ظرفیت ها و پتاسیل ها برگزار می شود.

پروژه های زودبازده مورد حمایت استانداری سمنان

استاندار سمنان با تاکید بر عملیاتی بودن بودجه و اعتبارات استان، گفت: باید از ابزار بودجه برای رشد و توسعه استفاده کرد و مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص استفاده از ظرفیت و توانائی بودجه نقطه نظرات و پیشنهادات خودشان را ارائه دهند.

خباز بیان داشت: اجرای قانون و مقررات ملاک همیشگی عمل است ولی نباید خود قانون در جایگاهی قرار گیرد که برای سرمایه گذاری و بودجه مشکل ساز باشد لذا قانون را باید تسهیل کرد تا برطرف کننده مشکلات باشد همچنین در استان سمنان دستگاه های نظارتی فضای مچگیری ندارند بلکه فضای راهنمایی و ارشاد را طی می کنند.

وی همچنین بر زود بازده بودن پروژه ها تاکید کرد و افزود: پروژه های زودبازده اقتصادی در اولویت هستند همچنین در بحث سرمایه گذاری می توان از ظرفیت پیمانکاران بومی به خوبی استفاده کرد.

برچسب‌ها