سمنان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، با تأکید بر اینکه مشارکت مردم لازمه برنامه‌های دهه مبارک فجر است، گفت: در این راستا دو کمیته قرآن و تشکل‌های دینی در سطح استان فعالیت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری صبح چهارشنبه در دومین جلسه کمیته انجمن های اسلامی، هیئات مذهبی، تشکل های دینی و کانون های فرهنگی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی به میزبانی مجتمع ولایت سمنان، بیان داشت: نقش تشکل های دینی و مردمی در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی به ویژه از بهار ۴۲تا بهمن۵۷ و همچنین در جریان تاریخ معاصر ایران اسلامی و جنگ تحمیلی از اهمیت بسزایی برخوردار است و این حضور مردمی در کنار رهبری واحد رمز اقتدار امروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود.

وی افزود: تشکل های دینی و مذهبی پایگاه های اجتماعی و مردمی جامعه محسوب می شوند پس برگزاری آئین دهه مبارک فجر، با مشارکت این نهادها، قطعا جلوه مردم محور بودن این مراسم را پررنگ خواهد کرد.

عشق حماسه می آفریند

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان سمنان با بیان اینکه لازمه شناخت باطنی از هر پدیده، ادارک است، گفت: آرمان های انقلاب اسلامی و مسیر سیر تحول آن موضوعی است که درک آن نیازمند شناخت باطنی است پس نهادهای فرهنگی، تشکل های دینی و برگزار کنندگان مراسم ویژه دهه مبارک فجر می بایست به این مقوله در بین جوانان و آینده سازان ایران اسلامی عنایت ویژه داشته باشند و در راستای شناساندن برکات و آرمان های انقلاب اسلامی به این نسل کوشش کنند.

شکری، عشق و شوق را لازمه معرفت خواند و بیان داشت: اگر معرفت باشد حماسه آفریده خواهد شد که این مهم را به وضوح در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی می توانستیم مشاهده کنیم همچنین باید گفت امور فرهنگی از جنس برگزاری آئین های گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، شور و عشقی به همان میزان انقلابی می طلبد.

وی با اشاره به نزدیک شدن سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به کشور، افزود: مراکز فرهنگی دینی و مذهبی نقش بسزایی در برگزاری هرچه با شکوه تر این مراسم به ویژه راهپیمایی مردمی۲۲بهمن ماه برعهده دارند پس باید دربرگزاری هرچه بهتر این آئین ویژه برنامه ریزی مستمر، دقیق و کاربردی داشت.

موازی کاری آفت برنامه های فرهنگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به فعالیت کمیته انجمن های اسلامی، هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، گفت: این کمیته بیش از سایر کمیته های مختلف ستاد برگزاری مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، نماد مردمی بودن و مشارکت مدنی انقلاب است.

شکری با تاکید بر اطلاع رسانی برنامه های مصوب در کمیته تشکل های مردمی، موازی کاری را آفت برگزاری مراسم ملی و مذهبی دانست و ابراز داشت: باید طوری برنامه ریزی شود که از موازی کاری و تداخل برگزاری برنامه ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به رویداد مهم پیش رو در اسفند ماه سال جاری خواستار تلاش برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی و با شکوه تر برگزار شدن انتخابات شد و ابراز داشت: نهادهای مردمی که پایگاه های اجتماعی محسوب می شوند می بایست در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری کوشا باشند.

ارزش های انقلاب در دهه فجر بازگو شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور عظمت و شکوه ملت ایران و پیشتازی آنان در استقرار نظام مردم سالاری دینی است، گفت: ۳۷ سال از حیات انقلاب اسلامی، در ایران اسلامی می‌گذرد و امروز همچنان پیروزمندانه، سرافراز و با الهام از تعالیم نورانی اسلام و مکتب شهادت و ایثار همچنان در جایگاه رفیعی از پیشرفت و اقتدار ملی قرار داریم که حتی دشمنان و عموم جهانیان لب به تحسین ما می گشایند.

زاهدی با اشاره به اینکه ایام دهه فجر فرصت مناسبی است تا اهداف و ارزش های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برای نسل های امروز به درستی تبیین و معرفی شود، ابراز داشت: هر چه قدر، ارزش یک هیئت دینی در میان مردم شناخته شده و والا باشد، میزان تأثیرگذاری آن بر مردم نیز بیش تر خواهد بود.

وی در پایان ضمن اشاره به لزوم مشارکت مردم در برنامه های دهه مبارک فجر، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران از بطن مردم برخاسته و پس از سی و هفت سال از پیروزی آن، همچنان مردم هستند که در صحنه نخست مشارکت های مدنی و اجتماعی حضور دارند و در این بین تشکل های مردمی و مذهبی در برگزاری آئین و مراسم ویژه ایام دهه فجر، نقش بسزایی دارند.