سمنان - سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: برنامه عملیاتی پنج ساله ساله این اداره کل تدوین می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت الله طبسی اظهار کرد: در سال های اخیر اداره امور در ادارات اوقاف و امور خیریه برنامه محور شده و از حالت سنتی خارج شده است.

وی افزود: بر این اساس قبل از شروع هر سال، برنامه پیشنهادی هر یک از موقوفات و بقاع متبرکه در شهرستان ها تدوین شده و سرجمع برنامه موقوفات و بقاع متبرکه در هر شهرستان برنامه پیشنهادی ادارات اجرایی شهرستان را تشکیل می دهد.

سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: پس از جمع بندی و تدوین برنامه پیشنهادی هر یک از شهرستان ها، این برنامه ها اداره کل ارسال شده و پس از بررسی و بازبینی، برنامه های شهرستانی تجمیع و به عنوان برنامه پیشنهادی استان به سازمان اوقاف ارسال خواهد شد.

وی گفت: برنامه پیشنهادی استان سمنان نیز در اداره کل برنامه ریزی و نظارت سازمان اوقاف مورد بررسی قرار گرفته و پس از تائید، برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

طبسی اظهار کرد: مبنای تهیه و تدوین برنامه سالانه استان ها، برنامه عملیاتی پنج ساله ای است که در حال حاضر در دست تهیه و پیشنهاد است.

وی خاطر عنوان کرد: به منظور تهیه و تدوین این برنامه ها، کمیته ای متشکل از واحد های مختلف و در دو سطح استانی در اداره کل اوقاف و امور خیریه و شهرستانی در ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان ها تشکیل شده است.

سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: برنامه مصوب مسیر حرکت ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان ها را در ماموریت های محوله مشخص می کند.

وی افزود: واحدهای مختلف در ادارت تابعه عملکرد خود را به صورت ماهانه در سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه ثبت کرده و در مراحل مختلف توسط رده های مافوق مورد بازبینی، بررسی و تائید قرار می گیرد.

طبسی اظهار کرد: عملکرد ادارات تابعه علاوه بر نظارت مستمر از طریق سامانه توسط رده های بالا دستی، به صورت فصلی توسط بازرسان اعزامی از استان، مورد بازرسی قرار گرفته و کاستی های اجرای برنامه به رده ها گوشزد می شود.

وی خاطر نشان کرد: در پایان هر سال نیز تیم اعزامی از سازمان عملکرد ادارات کل اوقاف و امور خیریه را بر اساس برنامه مصوب مورد ارزیابی قرار داده و استان ها و رده های برتر شناسایی و توسط سازمان مورد تقدیر قرار می گیرند.