مدیر مدرسه علمیه مروی برنامه های جدید این مدرسه را در حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام خیرآبادی در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه مروی با اشاره به برنامه های آینده این مدرسه گفت: گرفتن تصمیمات بر اساس منطق، انجام دادن کارها با مشورت جمعی، ‌ واقعی تر شدن علم و تربیت و اخلاق، جدی تر شدن تدریس و بحث و تحقیق، ‌جهادی شدن مدیریت و حرکت رو به تعالی از برنامه های این مدرسه خواهد بود.

وی افزود: برقراری ارتباط عمیق با انقلاب و حتی پرداختن واحدی به امور انقلابی با این نام، تشکیل جریان فقه و اصول،  تشکیل جریان حدیث و عترت، ‌تشکیل جریان قرآن و تفسیر، ‌تشکیل جریان کلام و عقاید و تشکیل جریان فلسفه از دیگر برنامه های این مدرسه خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه مروی خاطرنشان کرد: در خواست من از تولیت محترم حوزه و همچنین رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران کمک و مساعدت و ارائه رهنمود است.

حجت الاسلام محمدمهدی اسلامی مدیر سابق حوزه علمیه مروی نیز در این مراسم با بیان اینکه عمر طلبه و آینده طلبه و بالا بردن تراز علمی طلبه و جایگاه حوزه علمیه مروی که بیش از ۲۰۰ سال از قدمت آن می گذرد مباحث حساسیت زای مدیریت وی بوده است، گفت: در زمینه انتخاب اساتید وسواس و دقت خاصی در پذیرش واستخدام آنها صورت گرفت.

وی تاکید کرد: اگر استاد بزرگواری تقاضای تدریس در این حوزه را داشت، سلیقه آیت الله مهدوی کنی این بود که نوار درسی آن استاد با دقت استماع شود و بر اساس آن اساتید پذیرش می شدند.

مدیر سابق حوزه علمیه مروی اظهار داشت: برنامه ارزیابی مستمر طلاب برای رشد و ارتقای جایگاه علمی آنان صورت گرفت به شکلی که برخی اساتید برای امتحان و مشاوره به طلاب مشخص شدند و در نتیجه اساتید با تجربه امتحان شفاهی قم گواهی دادند که مدرسه علمیه مروی در تراز علمی بالایی قرار دارد.

اسلامی ادامه داد: کسب رتبه دوم کشور از سوی حوزه علمیه مروی و کسب رتبه های مختلف در جشنواره های علامه حلی از سوی طلاب مروی نشان دهنده اهمیت دادن به پژوهش است و در طول این دوره مدیریت آیین نامه پژوهشی تدوین شد که امیدواریم مورد استفاده آیندگان قرار گیرد.