شماره هجدهم دوماهنامه تحلیلی، تبیینی «اشارت» منتشر شد و روی دکه‌های مطبوعات قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در این شماره از نشریه یادشده، مطالبی با موضوعات حقوق بشر، تروریسم و شبکه‌های ماهواره‌ای ارائه شده است. در بخش حقوق بشر این شماره به موضوع نقض حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا با بررسی شکنجه در زندان‌های این کشور و با استناد به گزارش‌های سازمان‌ها و نهادهای حقوقی و قضایی این کشور پرداخته شده است.

پرونده‌ای در مورد انتخابات پیش رو با بررسی ادوار مختلف انتخابات در ایران و چهار شاخصه‌ مهم آن شامل مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت از دیگر مطالب موضوع حقوق بشر در این شماره است. بخش شبکه‌های ماهواره‌ای این شماره با مجموعه‌ای از مطالب تحقیقی و تحلیلی در خصوص عملکرد سازمان صدا و سیما با برشمردن نقاط ضعف و قوت رسانه ملی و روند فعالیت آغاز می‌شود.

از دیگر مطالب این بخش مصاحبه با یکی از فعالان رسانه در خصوص مسئله نفوذ در میان خبرنگاران داخل کشور و بررسی شیوه‌ها و الگوهای عملیات روانی در شبکه‌های انگلیسی فارسی زبان و مشخصاً شبکه «من و تو» است.

از جمله مطالب سرویس تروریسم شماره هجدهم نشریه «اشارت» تحلیل و بررسی شبهات عقیدتی مطرح شده گروه‌های تکفیری به اعتقادات شیعه و سنی است که در این شماره مسئله شفاعت با استناد به آیات قرآن در یک مقاله تحقیقی اثبات شده است.

بررسی گفتمان گروه‌ها و جریانات تکفیری در مقایسه با گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و مصاحبه با یکی از کارشناسان حوزه تکفیر در خصوص وضعیت و گروه‌های تروریستی منطقه از دیگر مطالب این شماره از دوماهنامه اشارت است.

دوماهنامه تحلیلی تبیینی «اشارت» در موضوعات سیاسی و امنیت ملی به همت مؤسسه راهبردی دیده‌بان تولید و منتشر می‌شود.