معاون وزیر کار با بیان اینکه شرط ماندگاری شرکت‌های کره ای در ایران این است که برای جوانان ایرانی هم شغل ایجاد کنند، گفت: علاقه‌مند به گشایش فصل نوینی در تعامل با ایران هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امین سازگار نژاد در دیدار با سفیر کره جنوبی گفت: علاقه‌مندیم در پساتحریم فصل نوینی در تعاملات بین المللی جمهوری اسلامی ایران با جهان ایجاد شود و با توجه به رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای، بررسی زمینه همکاری مشترک با سایر کشورها در حوزه آموزش های مهارتی و توانمندسازی نیروی انسانی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

معاون وزير کار، توسعه تعاملات بين المللي حوزه آموزش‌هاي مهارتي در فضاي پساتحريم را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: طرحی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای در این خصوص تهیه شده که امید است با همکاری سفارت کره جنوبی زمینه توسعه همکاری متقابل با کوئیکا فراهم شود.

وی، ایجاد مراکز تخصصی آموزش فنی و حرفه ای در صنایع خودرو و صنایع الکترونیک و صوتی، تصویری با همکاری شرکت‌های کره ای در ایران، انتقال تکنولوژی آموزشی کره جنوبی از طریق آموزش‌های فنی و حرفه ای و توسعه آموزشی خصوصا در ارتباط با محصولات وارداتی از کره جنوبی به ایران به منظور ایجاد توازن بین واردات از کشور کره و خدمات آموزشی، برقراری تعاملات فی مابین مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه ای و متخصصان کره جنوبی، از محورهای مورد بحث و گفتگو در این دیدار برشمرد.

سازگارنژاد افزود: کشور کره برای حفظ بازار ایران نیاز به پشتیبانی محصولات از طریق آموزش‌های فنی و حرفه ای دارد که پیشنهادات این سازمان در مجموعه زمینه های همکاری به سفارت کره ارسال می شود و امید است علاوه بر فعالیت های اقتصادی در زمینه آموزشی هم فعالیت‌های اثربخشی صورت پذیرد.

این مقام مسئول در وزارت کار خاطرنشان کرد: ما با بحران بیکاری در کشور مواجه هستیم و راهكار پایداری روابط با کشورهایی همچون کره جنوبی در این است که علاوه بر واردات تولیدات آنها بتوانیم برای جوانان ایرانی شغل هم ایجاد نماییم.

معاون وزیر کار یادآور شد: مهارت باعث توسعه بسیاری از کشورها شده و توانسته اند با جهان تعامل گسترده ای داشته باشند، همچنین کشورهای توسعه یافته از کارجویی مردم آن کشورها به توسعه رسیده اند و انتظار داریم سفارت کره در ایران در حوزه توسعه منابع انسانی  از طریق آموزش های فنی و حرفه ای گام بردارد.

سفیر کشور کره نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اطلاعات زیادی از کشور جمهوری اسلامی ایران در اختیار داریم و در تمام این اطلاعات نکته حائز اهمیت تاکید بر نیروی انسانی است، اظهارداشت: ایران منابع طبیعی زیادی در اختیار دارد که کشور کره از آن محروم است و توسعه اقتصادی کره تا حد زیادی وابسته به منابع انسانی است.

«کیم سئونگ-هيو» افزود: دولت کره علاقه‌مند است با کشورهای دیگر در زمینه توسعه منابع انسانی همکاری کند، چرا که آثار آن در توسعه کشور کره اثبات شده است. وی اذعان داشت: برنامه های بلندمدت نیازمند سرمایه گذاری در حوزه آموزش است و با توجه به ماهیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای نقش شما در زمینه توسعه منابع انسانی بسیار کلیدی است.

سفیر کره جنوبی، آموزش‌های فنی و حرفه ای را یکی از اولویت‌های این سفارتخانه عنوان و گفت: ممکن است شرکت‌ها فقط هدف فروش را دنبال کنند ولی ما در پی نزدیک کردن ارتباط بین کشورها هستیم و می توانیم در این مسیر پروژه ای را در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه ای تعریف کنیم تا همکاری مناسبی بین دو کشور کره و ایران صورت پذیرد.

کیم سئونگ-هيو بیان داشت: من اعتقاد دارم که سرمایه ایران نفت و منابع طبیعی نیست بلکه منابع انسانی آن است که باید توسعه یابد و ما مقدمات همکاری شرکت‌های کره ای که محصولاتشان در ایران عرضه می شود را فراهم می‌کنیم تا خدمات گسترده تری را در حوزه آموزش در ایران ارائه دهند.