تهیه‌کننده فیلم «گیتا» مسئولیت مشکلات پیش آمده در نمایش این فیلم در برج میلاد را متوجه خودش دانست و عنوان کرد که از اهالی رسانه بابت تاخیر در اکران فیلم عذرخواهی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین نشست رسانه‌ای سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر که صبح امروز ۱۳ بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد به فیلم «گیتا» اختصاص داشت. در این نشست مجید شیخ انصاری تهیه کننده فیلم، مسعود مددی کارگردان، مریلا زارعی بازیگر، میترا تیموریان فیلمنامه‌نویس، سعید شهرام آهنگساز و الهام حسامی منتقد حضور داشتند.

شیخ انصاری در ابتدای این نشست عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر مانند قایقی است که آثار سینمای ایران به مدت ۱۰ روز بر این قایق سوار هستند و ممکن است اشکالاتی در طول مسیر پیش آید.

 

وی افزود: مشکلات پیش آمده در نمایش فیلم «گیتا» که شب گذشته رخ داد یک مشکل فنی است. در واقع سینمای ایران در حال تجربه کردن یک فرآیند تکنیکی است که این فرآیند به ظاهر ساده می آید اما نیاز به نظم خاصی دارد که اگر این نظم وجود نداشته باشد، قطعا این فرآیند تکنیکی ناکارآمد خواهد بود.

 

شیخ انصاری تاکید کرد: سالن برج میلاد مناسب نمایش فیلم نیست اما این مسئله فی النفسه دارای اشکال نیست بلکه مشکل از جایی شروع شد که روش انتقال اطلاعات به درستی اتفاق نیفتاد. DCP این فیلم ساعت ۱۸ به برج میلاد رسید و مسئولان سالن در صدد بودند تا اطلاعات فایل را باز کنند، منتها زمان گذشت و به دلیل فرآیند تکنیکی موجود این اتفاق نیفتاد و فایل پخش نشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «گیتا» ادامه داد: اما مشکل، پخش سیستم DCP نبود، بلکه مسئله در روش انتقال اطلاعات بود به این معنی که اطلاعات به درستی کپی نشده و فیلم به صورت آنلاین روی پرده رفت و همین مسئله برایمان مشکل ایجاد کرد.

وی همچنین تصریح کرد: مسئولیت مشکلات پیش آمده در نمایش فیلم «گیتا» در نهایت متوجه تهیه‌کننده است و من از اهالی رسانه در برج میلاد عذرخواهی می‌کنم.

در ادامه مسعود مددی کارگردان این فیلم سینمایی بیان کرد: در ابتدا تشکر می کنم از برگزار‌کنندگان جشنواره، چون می دانم که برگزاری این رویداد سینمایی کاری دشوار است، اما انتظار داریم هر سال بهتر از سال گذشته برگزار شود. البته من از اینکه این فیلم جزو اکران های اولیه بود، گلایه نداشتم اما به مسئولان دبیرخانه تاکید کردم فیلم «گیتا» از جمله آثار ناآماده در میان فیلم ها است و خواهش کردم که روز اول نمایش را به این فیلم اختصاص ندهند، اما در میان همه فیلم‌های ناآماده قرعه به نام «گیتا» افتاد.

این کارگردان فیلم اولی تاکید کرد: سوال من این است که چرا وقتی تعدادی فیلم مشخص آماده نمایش داریم، این فیلم باید در اولین ساعات نمایش جشنواره فیلم فجر روی پرده رود که البته از بدشانسی من است.

محمود گبرلو که اجرای این مراسم را به عهده داشت، پس از پایان صحبت های مددی گفت: می توان از مسئولان جشنواره خواست که یک سانس فوق العاده برای این فیلم در برج میلاد بگذارند تا اهالی رسانه با کیفیت بهتری به تماشای «گیتا» بنشینند.

در ادامه این نشست الهام حسامی منتقد سینما درباره فیلم «گیتا» گفت: مهم ترین ویژگی این فیلم سینمایی این است که شبیه هیچ فیلم خارجی نیست و داستانی از دل جامعه خودمان دارد. به نظر من این فیلم سینمایی شخصیت های جدیدی را به جامعه و سینما معرفی می کند.

مسعود مددی کارگردان فیلم سینمایی «گیتا» درباره قصه این فیلم سینمایی توضیح داد: ایده اولیه قصه فیلم «گیتا» از طرف میترا تیموریان نویسنده این فیلم سینمایی شکل گرفت. موضوع فیلم به نظر ساده می آید، اما هر چه داستان پیش می رود فیلم چالش‌برانگیز می شود.

میترا تیموریان نیز در این زمینه عنوان کرد: فیلم «گیتا» یک تصویر ذهنی از مادری است که همه زندگی خود را برای فرزندش گذاشته است. در واقع بزرگترین شغلش عشق ورزیدن به فرزندش است و حالا که فرزندش رفته نمی داند چه کند و دچار بحران شده است.

در ادامه این نشست مریلا زارعی درباره فیلم «گیتا» گفت: من به عنوان بازیگر قصه های مختلفی را مطالعه می کنم و بنا بر سیاست‌هایی که در نظر می گیرم دست به انتخاب می زنم و فیلم «گیتا» نیز یکی از انتخاب های خوب من است.

این بازیگر ادامه داد: در ابتدا به واسطه فیلمنامه خوبی که «گیتا» داشت به کار جذب شدم و بعد در جریان کار یک فیلمساز فیلم اولی قرار گرفتم که کار کردن با این فیلمساز برای من لذت بخش بود.

وی درباره نقش خود در فیلم «گیتا» گفت: در این فیلم نقش متفاوتی را بازی کردم. بازی کردن نقش مادر برای من یک تجربه تازه بود به خصوص اینکه این فیلم با قلم زنانه ای درباره مادر نوشته شده است. همین مسئله من را ترغیب کرد تا به این شخصیت بپردازم و بعد از پایان فیلمبرداری سه ماه درگیر این فیلم سینمایی بودم.

بازیگر نقش گیتا درباره انتخاب های جدید سینمایی خود گفت: من در سال جدید ۳ انتخاب داشتم. انتخاب اولم فیلم «گیتا» بود که نقش یک مادر را بازی می کردم درواقع نقش مادرانگی کار در این فیلم قالب بود. فیلم دوم «بادیگارد» نام داشت که در این فیلم نقش یک همسر را بازی کردم و فیلم «دختر» هم در نقش یک خواهر ظاهر شدم. در واقع امسال سه نقش متفاوت از جنس زنانه را بازی کردم و همین مسئله برای من چالش های خوبی را به وجود آورد و تجربه ارزنده ای بود.

در پایان این نشست سعید شهرام آهنگساز فیلم سینمایی «گیتا» عنوان کرد: همانطور که دوستان گفتند فیلمنامه این فیلم من را هم جذب کرد تا موسیقی عاشقانه - مادرانه ای برای فیلم بسازم و به لحاظ موسیقایی توانستم حس خوب مادرانه را در فیلم «گیتا» تجربه کنم. در واقع موسیقی این فیلم ترجمان احساس موسیقایی یک مادر و عشق به فرزندش است.

نشست این فیلم سینمایی با حضور کم رمق اهالی رسانه همراه بود.