بیرجند - فرماندار بیرجند گفت: ۳۵ هزار نفر در خراسان جنوبی در انتخابات سال جاری برای اولین بار پای صندوق های رأی می روند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ناصری پیش از ظهر سه شنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان بیرجند، بیان کرد: کسانی که از لحاظ قانونی متولدین بین بیست و دوم خردادماه ۷۴ تا هفتم اسفند ماه ۷۶ هستند، برای اولین بار در انتخابات سال جاری رأی می دهند.

وی با بیان اینکه همایشی برای منتخبین دانش آموزان رأی اولی شهرستان بیرجند در دهه فجر برگزار می شود، اظهار کرد: باید ورود این افراد به عرصه مشارکت در سرنوشت اجتماعی و رسیدن به بلوغ اجتماعی را جشن بگیریم.

رئیس شورای آموزش و پرورش بیرجند با اشاره به دانش آموزان نیازمند در بیرجند، افزود: کمک موسسات خیریه به این دانش آموزان، اقدامی خداپسندانه بوده و تاکنون تلاش های شایسته ای در این راستا انجام شده است.

ناصری با بیان اینکه دستگاه های اجرایی نیز در حد توانایی خودشان، به دانش آموزان نیازمند کمک کنند، اظهار کرد: همچنین در آموزش و پرورش صندوقی تشکیل شود و همکارانی که تمایل کمک به این افراد را دارند، مبلغی از فیش حقوقی شان به حساب این دانش آموزان واریز شود.

وی ادامه داد: اگر هر نیرویی حتی مبلغی زیر ۱۰ هزار تومان به این نیازمندان کمک کند، ماهانه مبلغ بزرگی برای حمایت از آنها جمع آوری می شود.

ناصری با اشاره به افتتاح دبستان ۱۲ کلاسه مهرشهر در هفدهم بهمن ماه جاری، بیان کرد: با توجه به کمبود فضای آموزشی در روستاهای حاشیه شهر، رسانه ها می توانند با تهیه گزارش در شناسایی این مکان ها به خیرین نقش بسزایی را ایفا کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش بیرجند با اشاره به اراضی و زمین هایی که توسط بنیاد مسکن در روستاها در اختیار آموزش پرورش قرار گرفته است، گفت: مراحل صدور اسناد این زمین ها در دستگاه های مربوطه سرعت یابد.

وی ادامه داد: همچنین طرح هادی روستایی اختصاص یافته به آموزش و پرورش، در صورت نیاز به بازنگری، با اولویت تامین فضای آموزشی و ورزشی اصلاح شود.