بیرجند- به مناسبت ایام دهه فجر پروژه گازرسانی به هشت روستای شهرستان بیرجند به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید دشتی ظهر شنبه در مراسم بهره برداری از پروژه گازرسانی به هشت روستای شهرستان بیرجند اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه‌ها ۲۱۶ خانوار روستایی شهرستان بیرجند از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: برای گازرسانی به این روستاها بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از برخورداری ۵۶ درصد جمعیت روستایی شهرستان بیرجند از گاز طبیعی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۸ روستای این شهرستان تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار دارند.

دشتی اضافه کرد: همچنین امروز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۶ روستای شهرستان بیرجند آغاز می‌شود که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه گاز به ۶۶ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۹۲ شبکه گازرسانی در سطح شهرستان بیرجند احداث شده است، عنوان داشت: از این میزان ۵۷۲ کیلومتر شبکه شهری و ۳۲۰ کیلومتر شبکه روستایی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی، تعداد مشترکان گاز شهری شهرستان را ۶۹ هزار و ۲۰۵ نفر عنوان کرد و افزود: همچنین در حال حاضر تعداد ۱۹ هزار و ۸۱۰ مشترک گاز روستایی در شهرستان وجود دارد.

به گفته دشتی در حال حاضر تعداد ۲۲ هزار و ۱۰۷ انشعاب گاز شهری و ۱۰ هزار و ۱۲۴ انشعاب گاز روستایی در شهرستان بیرجند وجود دارد.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری شهرستان بیرجند تحت پوشش شبکه گازرسانی قرارگرفته‌اند.