خرم آباد - جلسه شورای اداری شهر خرم آباد با حضور استاندار لرستان و در حالی برگزار شد که هوشنگ بازوند در سخنرانی یک ساعته خود به چندین موضوع به ویژه ضرورت پوست اندازی شهر خرم آباد اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری خرم آباد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: حضور مردم در صحنه یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب بوده و امروز هیچ انقلابی را نمی بینیم که مردم آن پیوسته با اهداف آن تجدید پیمان کنند.

مردم خود را وابسته انقلاب می دانند

وی با بیان اینکه هیچ سالی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن کمرنگ نشده است، تصریح کرد: مردم خود را وابسته انقلاب می دانند و در هفتم اسفندماه نیز شاهد حضور و تجدید پیمان مردم با انقلاب خواهیم بود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه ملت ایران در همه ادوار از جمله در هشت سال دفاع مقدس مشارکت جانی و مالی داشته اند، افزود: در قضیه هسته ای و تحریم ها نیز این مردم بودند که همه تهدید ها و نقشه های دشمنان را نقش برآب کردند.

بازوند با اشاره به اینکه محرومیت زدایی و رسیدگی به مناطق محروم از دیگر دستاوردهای انقلاب است، گفت: تنها ۱۰ تا ۱۵ روز پس از پیروزی انقلاب امام راحل دستور تشکیل کمیته امداد برای رسیدگی به محرومان را دادند.

وی با بیان اینکه با شکل گیری انقلاب اعتبارات و سرمایه های کشور به سمت مناطق محروم سوق داده شد، تصریح کرد: محرومیت زدایی هنوز در دورترین نقاط کشور در حال انجام است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در همه سیاست های ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب موضوع محرومیت زدایی و توجه به مناطق محروم ذکر شده است، افزود: امروز قرارگاه خاتم در لرستان در حال محرومیت زدایی در بسیاری از مناطق است.

ارج نهادن به رای مردم دستاورد انقلاب است

بازوند با اشاره به اینکه خودباوری از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: پالایشگاه سازی و صنایع پتروشیمی امروزسیار پیشرفت کرده و این درحالیست که روزی برای ساختن یک پل هم باید از مهندسان خارجی استفاده می شد.

وی با بیان اینکه امروز شرکت های دانش بنیان در دنیا حرف برای گفتن دارند، تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی نیز همین شرکت های دانش بنیان است.

استاندار لرستان ارج نهادن به رای مردم را از دیگر دستاوردهای انقلاب برشمرد و افزود: باید با مبنا قرار دادن قانون امسال یک انتخابات سالم را ارائه دهیم.

بازوند در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و بیان داشت: خارج کردن پرونده ایران از سورای امنیت، لغو تحریم ها و قطعنامه ها سه موضوعی بود که آقای روحانی رئیس جمهور کشور آنها را در شعارهای انتخاباتی خود مطرح کرده بود.

وی با بیان اینکه کار مذاکرات با گروه ۱+۵ بسیار سخت بود، تصریح کرد: هدایت های رهبر فرزانه انقلاب و تدابیر حکیمانه و تجارب ایشان را در  موفقیت مذاکرات نباید نادیده بگیریم.

بازوند با اشاره به نظر سنجی صورت گرفته در خصوص جریان هسته ای کشور توسط دستگاه های  مربوطه نشان می دهد که ۸۸ درصد مردم از نتایج توافق هسته ای مطلع هستند، افزود: همچنین ۸۸ درصد مردم معتقد هستند این توافق باعث افزایش قدرت منطقه ای ایران خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این نظرسنجی مشخص شده است که ۸۲ درصد معتقد هستند که انجام توافق ها کاهش مشکلات مردم را در پی دارد، تصریح کرد: همچنین ۷۰ درصد مردم اذعان کرده اند که توافق ها بعث افزایش اعتماد مردم به دولت و نظام می شود.

یکی از رویکردهای اصلی در سال ۹۵ پیگیری اقتصاد مقاومتی است

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در لرستان اشاره کرد و گفت: در این ستاد برنامه هایی نیز تدوین شده و یکی از رویکردهای اصلی ما در سال ۹۵ پیگیری اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن برنامه های آن است.

بازوند با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی مردم لرستان ۳۲ درصد بود که این میزان به ۳۷ درصد ارتقاء یافته است، تصریح کرد: در ۹ ماهه سالجاری میزان کالاهای صادراتی ۹۳ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون از ۱۵۰ تا ۱۶۰ مدیر هلدینگ اقتصادی برای سرمایه گذاری درلرستان دعوت شده است، افزود: سازمان اقتصادی کوثر به تنهایی ۱۰۰۰ میلیارد تومان در لرستان سرمایه گذاری کرده است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه روز گذشته شورای شهر کربلا و دو نفر از معاونان استان کربلا برای بازدید از مجتمع کشت و صنعت به استان آمدند، یادآور شد: باید از ظرفیت های کربلا برای سرمایه گذاری و به دست آوردن بازارهای آن استفاده کنیم.

خرم آباد نیازمند به پوست اندازی و نوسازی است

بازوند با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ تا ۲۵ درصد کار شهرک کشت و صنعت انجام شده است، تصریح کرد: این شهرک در حال حاضر کار بازاریابی را در دستور کار خود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر خرم آباد نیازمند به نوسازی و پوست اندازی است، گفت: مردم توقع دارند شهر را نوسازی کنیم که این امر نیازمند به یک فرآیند بوده و با شعار و حرف امکان پذیر نیست.

استاندار لرستان با بیان اینکه باید شرایطی را فراهم کنیم تا شهر سرمایه پذیر باشد نه سرمایه گذیر تصریح کرد: باید از منطقه پارک دانشجو تا فرودگاه برای سرمایه گذاری افراد آماده شود و شورای شهر و شهرداری امتیازات خاصی را برای افراد سرمایه گذار در این منطقه قائل شود.

بازوند با اشاره به ساخت مسجد و فضای سبز در ورودی شهر خرم آباد در منطقه کمالوند اظهار داشت: همین کار باید در ورودی شهر از سمت  استان خوزستان انجام شود.

مردم باید با رودخانه خرم آباد زندگی کنند

وی با بیان اینکه رئیس دانشگاه لرستان هزار تا ۱۵۰۰ متر از اراضی دانشکده کشاورزی را برای این امر اختصاص  داده اند، یادآور شد: همچنین موضوع احداث چهار تقاطع در خرم آباد روز شنبه نهایی خواهد شد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه شهردار باید پرچمدار تبدیل شدن شهر از معبر به مقصد گردشگری باشد، افزود: مردم باید با رودخانه خرم آباد مثل رودخانه زاینده رود در اصفهان زندگی کنند.

بازوند با اشاره به اینکه متاسفانه بلایی سر رودخانه خرم آباد آمده که هرکسی مشکلی دارد بر سرآن می ریزد، اظهار داشت: هرکسی پارکینگ ندارد رودخانه را به پارکینگ تبدیل کرده و رودخانه خرم آباد محل احداث پل های موقت و ریختن فاضلاب شده است.