«موهای بافته مادرم» دومین مجموعه از داستانک‌های فرحناز یوسفی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان در دست چاپ است.

فرحناز یوسفی نویسنده و مدیر انتشارات پرستوی سپید در گفتگو با خبرنگار مهر، از انتشار انزدهمین کتاب خود با نام «موهای بافته مادرم» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این کتاب که در واقع دومین مجموعه از داستانک‌های من است، با تصویرگری و طرح روی جلد سعید یوسفی در دست چاپ قرار دارد.

وی با بیان اینکه عنوان کتاب برگرفته از نام داستانک اول این مجموعه و خاطره‌ای از کودکی خود نویسنده است، افزود: این کتاب شامل ۶۰ داستانک است. مخاطب این کتاب از دیدگاه نویسنده گرچه گروه سنی نوجوان محسوب می‌شود، ولی پیام داستانک‌ها، گروه سنی بزرگسال را نیز دربرمی‌گیرد.

یوسفی ادامه داد: دومین مجموعه از داستانک‌ها، همراه با گزیده‌ای از داستانک‌های مجموعه اول به نام «حاجی فیروز» فراهم آمده که داستانک اول کتاب با همین نام، برگزیده نخست پنجمین جشنـوارۀ مطبـوعـات شهری شد. همچنین گزیده‌ای از کاریکلماتورهای من که پیشتر در هفت عنوان کتاب منتشر و در پنجمین جشنوارۀ طنز مکتوب حوزۀ هنری به مرحله نهایی راه یافته بود، تبدیل به داستانک شد، که در این مجموعه گنجانده شده است.

فرحناز یوسفی، داستان نویس و از اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و همچنین مدیر انتشارات پرستوی سپید است. وی تاکنون کتاب‌هایی در حوزه کودک و نوجوان و بزرگسال تالیف کرده که تعدادی از آنها در زمینه داستان‌های کودکان و داستان کوتاه و مستند است و تعدادی نیز کاریکلماتور یا بازی با کلمات است. یوسفی با نشریات مختلفی همکاری داشته که از آن جمله می‌توان به مجله طنز و کاریکاتور، دوچرخه، باران و ... اشاره کرد. پیشه وران کهن، حاجی فیروز، گاهی لبخند، نگاهی دیگر، بازی با کلمه‌ها، شوخی با کلمه‌ها، کاریکلماتور و چشمهای مریم، عناوین برخی از کتاب‌های این نویسنده است.