بجنورد – رئیس هیئت تیراندازی با کمان خراسان شمالی از حضور پرچمدار المپیک در رقابت‌های کشوری تیراندازی با کمان که به میزبانی بجنورد برگزار می شود خبرداد.

احسان سروری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خراسان شمالی در حالی از روز شنبه میزبان مسابقات کشوری تیراندازی با کمان و انتخابی تیم ملی است که زهرا نعمتی پرچمدار کاروان جمهوری اسلامی ایران در المپیک ریو نیز به عنوان میهمان ویژه، در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

وی با تشریح برنامه‌های میزبانی مسابقات کشوری تیراندازی و انتخابی تیم ملی در بجنورد افزود: این رقابت‌ها با حضور ۲۸ استان در قالب ۳۷۰ ورزشکار از روز شنبه و در رشته ریکرو و کامپوند داخل سالن آغاز و با مسابقات انتخابی تیم ملی ریکرو در ۷۰ متر خارج سالن و انتخابی تیم ملی کامپوند در ۵۰ متر خارج سالن در محل مجموعه علیدخت بجنورد و استادیوم ۱۵ هزار نفری مهر این شهر، پیگیری می‌شود.

سروری تصریح کرد: تیم ملی کامپوند نیز پس از اردوی آمادگی بیست روزه در بجنورد که از ۱۸ بهمن ماه آغاز شده خود را مهیای مسابقات ترکیه خواهد کرد.

وی بیان داشت: برگزاری این اردو و میزبانی مسابقات انتخابی تیم ملی و مسابقات کشوری آن هم با حضور ۲۸ استان از جمله اتفاقات مهم ورزشی سال جاری خراسان شمالی محسوب می شود.

سروری گفت: برگزاری مسابقات کشوری به میزبانی خراسان شمالی که با بازخورد رسانه‌ای سمعی و بصری همراه خواهد بود فرصتی مغتنمی برای توسعه و ترویج هر چه بیشتر رشته تیر اندازی با کمان و استفاده از تجربیات برترین‌های کشور در این رقابت‌ها برای ۳۰۰ ورزشکار، ۸۰ مربی و داور استانی است.

وی اظهار کرد : عطا قربانی، ابوالفضل طالب زاده، نیما بادلی، دانیال طالب زاده، عباس امانی، صادق باقری و نسیم شیرازی اعضای شرکت کننده تیم خراسان شمالی هستند که در این مسابقات به مصاف نمایندگان دیگر استان‌ها خواهند رفت.

سروری تصریح کرد: شرکت ورزشکاران این رشته در مسابقات انتخابی تیم ملی آزاد است.

رئیس هیئت تیراندازی با کمان خراسان شمالی افزود: در هفته آتی شاهد برگزاری یکی از بزرگ‌ترین رخدادهای ورزشی استان خواهیم بود وسعی داریم تا با برگزاری هرچه بهتر این رخداد و رایزنی با فدراسیون، هر ساله خراسان شمالی یک بار در تقویم کشوری، این رقابت‌ها را میزبانی کند.

وی تصریح کرد: شکل گیری این چنین برنامه‌هایی نیازمند حمایت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و استمرار آن در راستای برگزاری و میزبانی مسابقات بین‌المللی خواهد بود.