شهرضا - فرماندار شهرضا گفت: فرآیند ثبت هنر سرامیک سازی شهرضا در مرحله نهایی قرار دارد و در آینده نزدیک محقق می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن گلابی صبح شنبه با بیان این مطلب در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای بانوان شهرستان شهرضا اظهار کرد: شورای تخصصی آسیب شناسی و آینده نگری شهرضا از چند ماه گذشته با تشکیل هشت کارگروه و ۴۰ کمیته تشکیل و در قالب این تیم مجرب و متخصص از بانوان فرهیخته و هنرمند به شکل شایسته بهره گیری شده است.

وی افزود: شهرضا از گذشته های دور به عنوان مهد فرهنگ و هنر مطرح بوده است و آثار متعدد به جای مانده از دوران قدیم بر این اصل مهم و فاخر تاکید دارد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه صنعت فرش این شهرستان از گذشته های دور در عرصه های بین المللی جایگاه قابل توجهی داشته است، متذکر شد: در حال حاضر بانوان شهرضا با خلق آثار هنری و فرهنگی گسترده در حوزه های موسیقی، تئاتر، سینما و تالیف آثار مکتوب از جایگاه والایی در سطح ملی و بین المللی برخوردار هستند و به طور مثال یکی از بانوان شهرستان با تالیف ۱۲۰ اثر تالیفی از سرآمدان بانوان مولف در کشور به شمار می رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی موازی کاری ها در حوزه امور بانوان در عرصه های اجرایی گفت: برگزاری دوره های آموزش مداوم برای هنرمندان فعال در رشته های مختلف به منظور پاسخگویی به نیازهای روز بازارهای داخلی و خارجی و توجیه اقتصادی فعالیت بانوان در این حوزه ها باید در دستور کار مسئولان امر باشد.

واگذاری زمین به هنرمندان فعالان صنایع دستی در شهرضا

گلابی با تشریح لزوم ارائه محصولات مناسب فرهنگی و متناسب با نیازهای جامعه ایرانی و اسلامی افزود: بر همین اساس در آینده نزدیک همایش بزرگ مد اسلامی در شهرضا با رویکرد ارائه محصولات متناسب با فرهنگ جامعه و جلوگیری از ترویج فرهنگ غربی برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح احداث شهرک صنایع دستی شهرضا از سال های گذشته در دستور کار مسئولان بوده است، عنوان کرد: در همین زمینه برنامه جامع واگذاری زمین به فعالان هنر صنایع دستی در شهرضا از روزهای آینده آغاز می شود و انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد تحقق سیاست گذاری های تدوین شده در این حوزه باشیم.

فرماندار شهرضا با تشریح روند ایجاد دهکده المپیک شهرضا و لزوم حمایت همه جانبه در این حوزه خطیر گفت: به همین منظور در آینده نزدیک طرح مسابقات اسب سواری شهرستان اجرایی می شود.

تشکیل بازارچه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی و هنری بانوان شهرضا

در ادامه این مراسم رئیس شورای اسلامی شهرستان شهرضا در سخنانی با اشاره به نقش بانوان در حوزه توسعه پایدار به عنوان مبنای پیشرفت و تعالی مجموعه کشور افزود: تدوین طرح تعالی نقش بانوان در توسعه پایدار شهرضا از مسایل مهمی است که به شکل جدی در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

وی افزود: تشکیل بازارچه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی و هنری بانوان شهرضا از نکات مهمی است که مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر بر لزوم تحقق آن تاکید دارد.

منصوره سادات صفوی، با تشریح لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی بانوان فرهیخته و هنرمند گفت: تشکیل این بانک اطلاعاتی امکان سیاست گذاری برمبنای نیروی انسانی موجود را برای سیاست گذاران مهیا می کند.

صفوی با تشریح لزوم انعقاد تفاهم نامه با مراجع مسئول در راستای صیانت از حقوق بانوان هنرمند شهرستان شهرضا گفت: در همین راستا برنامه های مناسبی با محوریت اتاق بازرگانی استان اصفهان تدوین و اجرایی می شود.