بوشهر - معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: شبکه آب آشامیدنی بوشهر با قدمت ۳۵ سال و بسیار فرسوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن باستی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های عمرانی در استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: در سفر سال گذشته رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر پروژه‌های مهمی مصوب شد که اجرای این مصوبات نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های استان دارد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مصوبات این سفر مربوط به بخش راه استان بوشهر است، ادامه داد: در سفر دولت ۱۱ پروژه با اعتبار ۶۲۰ میلیارد تومان تصویب شد که این طرح‌ها طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ در استان تکمیل می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه پنج پروژه مهم نیز بر عهده وزارت نفت گذاشته شده است، بیان کرد: از دیگر برنامه‌های عمرانی استان بوشهر می‌توان به طرح‌های امید اجتماعی اشاره کرد که بر اساس شاخص‌های عادلانه در سطح استان اجرا می‌شود.

تصویب ۱۷۰ میلیارد تومان برای فاضلاب بوشهر

وی با اشاره به افزایش ۱۴۴ درصدی افتتاح پروژه‌های عمرانی استان بوشهر در دهه مبارک فجر، خاطرنشان کرد: طی این ایام ۵۲۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۶۱۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

باستی با اشاره به وضعیت آب و فاضلاب در استان، بیان کرد: شبکه آب آشامیدنی استان بوشهر دارای ۳۵ سال قدمت است که به شدت فرسوده است و نیاز دارد که بازسازی و نوسازی شود و از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این زمینه استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به تصویب ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح فاضلاب بوشهر، ادامه داد: این طرح از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است که از ۱۸ ایستگاه پمپاژ ۱۱ ایستگاه آن عملیاتی شده است.

اجرای دو هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: در نقاط مختلف شهر بوشهر شش پیمانکار در حال اجرای شبکه‌های فاضلاب هستند و در سال جاری ۲۰ هزار انشعاب فاضلاب در استان بوشهر نصب شده است.

وی با اشاره به اجرای دو هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی در استان بوشهر، گفت: پروژه خروجی بندر بوشهر یکی از پروژه‌های مهم استان است که با ۱۶۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود و از بزرگراه امام علی(ع) بوشهر به جاده شیف گناوه می‌رسد و سپس به چغادک متصل شده و به دوراهی گزبلند ـ برازجان می‌رسد.

باستی خاطرنشان کرد: چند پروژه نیمه تمام در استان با سرعت بالایی در دست توسعه است که می‌توان به ورزشگاه ۱۵ هزارنفری بوشهر، بیمارستان دیر و دانشکده هنر و معماری بوشهر اشاره کرد.