مسابقات سنتي كشتي باچوخه با حضور تيم هايي از سراسر كشور و استقبال علاقمندان درشهراسفراين برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي "مهر"  درمشهد هر ساله در اواسط  فروردين ماه در بهار طبيعت يكي از بزرگترين و با شكوهترين  مسابقات ورزشي  كشور با حضور پهلوانان  و چوخه كاران  استانهاي خراسان و تيمهاي اعزامي  از سراسر كشور در شهرستان اسفراين برگزار مي شود.
 اين مراسم نخستين و تنها مراسم  كشتي با چوخه سنتي ايران  است كه در فضاي بيروني و بر روي خاك  برگزار مي گردد و در اين ورزش  زيبا كشتي گيران با فنون خاص چوخه همراه  با نواخته شدن دهل و سورنا با يكديگر به رقابت مي پردازند . 
 در اين مسابقه 7 ساعته بيش از يكصد كشتي گير 14 شهرستان استانهاي خراسان  و ساير نقاط كشور حضور داشتند  در 4 وزن 90+،90،80،70كيلوگرم با يكديگر رقابت كردند.

در وزن 70 كيلوگرم مجتبي ثابتي مقدم از فريمان ، مهدي باغچقي از بجنوردو علي اصغر هنرمند از اسفراين  ، محمد حسن حاجي آبادي از نيشابور  و حبيب غلامي  از مشهد و در وزن 90 كيلوگرم  محسن زارع از مشهد  ، ياسر عاشوري  از فريمان و احمد علي پور از چناران  مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند . بر پايه اين خبر  در وزن 90+ كيلوگرم  جواد محمد پور  از اسفراين  و در مجموع تيمي تيم اسفراين ، مشهد و فريمان به ترتيب مقام هاي اول تا سوم  را به دست اوردند .

 استاندارخراسان شمالي دراين مراسم مبلغ يك ميليارد  و 200 ميليون ريال اعتبار ازمحل اعتبارات  استانداردي براي ساخت و توسعه مكان  ورزشي گود زينل خان اسفراين  اختصاص داد.