توان توليد روزانه گاز شركت بهره برداري نفت و گاز زاگرس جنوبي به مرز 220 ميليون متر مكعب و توليد مايعات گازي اين شركت در طي سال 1384 به مرز 60 هزار بشكه در روز رسيد كه ارزش حرارتي 220 ميليون متر مكعب معادل يك ميليون و 300 هزار بشكه نفت و ارزش توليد گاز و مايعات گازي روزانه اين شركت 16 ميليون دلار است.

به گزارش خبرگزاري"مهر"، جواد اوجي مدير عامل شركت بهره برداري نفت و گاز زاگرس جنوبي با اعلام اين مطلب افزود: در اوج مصرف زمستان امسال ، اين شركت روزانه 196 ميليون متر مكعب گاز توليد جهت خط لوله سراسري و بخشي نيز براي تزريق به ميادين  نتفي مناطق نفتخيز جنوب فرستاده شد.

وي با اشاره به توليد 54 ميليارد و 200 ميليون متر مكعب گاز و 15 ميليون و 600 هزار بشكه مايعات گازي از ميادين گازي اين شركت در سال 1384 بيان داشت؛ با راه اندازي ميادين گازي شانول ، وراوي و هما در مهر ماه 1385 توان توليد گاز اين شركت به 256 ميليون متر مكعب در روز افزايش خواهد يافت.

به گزارش روابط عمومي شركت نفت مناطق مركزي ايران ، اوجي بهره برداري از سه ميدان نفتي سروستان ، سعادت آباد و خشت را از برنامه هاي آينده اين شركت ذكر كرد و افزود: اوايل سال 1387 اين ميادين به بهره برداري مي رسند كه 25 هزار بشكه در روز از ميدان  هاي سروستان و سعادت آباد و 25 هزار بشكه  نفت از ميدان خشت توليد خواهد شد.

وي در رابطه با نگهداشت توليد و صيانت از مخازن به برنامه تعميرات اساسي مراكز جمع آوري آغاز، تعميرات خطوط لوله به طول 15 كيلومتر و تعمير ، ترميم و تعويض پوشش خطوط لوله جرياني اشاره كرد و بيان داشت: تعميرات  اساسي  در فصل تابستان روي مراكز تفكيك صورت گرفت كه توانستيم زمستان بدون يك روز توقف توليد و هيچ گونه حادثه اي را با موفقيت سپري نماييم .

همچنين  در كنار توليد، اين شركت خود را ملزم به رعايت ضوابط زيست محيطي كرده است و در اين راستا پروژه پساب صنعتي مناطق آغاز و دالان و نار و كنگان با هزينه 14 ميليارد ريال در دستو ركار اين شركت است.

همچنين در سال جاري واحد خدمات فني چاه‌ها راه اندازي شد كه با خريد كاميون چاه پيمايي و ابزارهاي مورد نياز گام مهمي در تعمير و آزمايشهاي استاتيك چاهها برداشته و به خودكفايي رسيديم.

مدير عامل شركت بهره برداري نفت و گاز زاگرس جنوبي از راه اندازي پروژه هاي اداري - رفاهي در مناطق عملياتي آغاز و دالان و نار و كنگان و تابناك در نيمه اول سال آينده خبر داد و گفت: با راه اندازي اين پروژه ها مشكل اسكان و آسايش كاركنان مناطق عملياتي رفع خواهد شد.

شركت بهره برداري زاگرس جنوبي متشكل از هفت ميدان گازي و در حوزه سه استان فارس ، بوشهر و هرمزگان واقع است . اين شركت داراي 19 مركز جمع آوري و تفكيك و 122 حلقه چاه فعال گازي و يك پالايشگاه  فراورش گاز مي باشد. از ميزان توان توليد 220 ميليون متر مكعب گاز در روز 61 درصد مربوط به ميادين نار و كنگان ،23 درصد آغاز و دالان و 10 درصد قشم و سرخون و 6 درصد مربوط به ميدان گازي تابناك است.

 ميدان گازي كنگان بعد از ميدان پارس جنوبي بزرگترين مخرن گازي خاورميانه و ميدان گازي تابناك بزرگترين ميدان شيرين گازي در خاورميانه است . همچنين ميزان گاز در جاي سازند دشتك ميادين زاگرس جنوبي 180 ميليارد متر مكعب بر آورد شده است.