رئيس كميته فوتسال ايران به عنوان ابرقدرت فوتبال دستي در جهان معرفي شد .

به گزارش خبرنگار" مهر" صادق درودگر رئيس كميته فوتسال كشورمان در تماسي كه با گروه ورزشي "مهر" داشت از ماجرايي خبر داد كه روزنامه تايمز آن را در قالب گزارشي منتشر كرده است.

روزنامه «تايمز» در گزارش خود نوشته است : او تنها به خاطر يك فوتبال دستي سفر مي‌كرد. بازيكنان پلاستيكي او از رم تا خرابه‌هاي تخت‌جمشيد را ديده‌ و حتي در كمپ اصلي اورست نيز بوده‌اند. آنان با كساني مثل «پله»، «سپ بلاتر»، «اسون گوران اريكسون» و بسياري ستاره‌هاي ديگر فوتبال بازي كرده‌اند.

امروزه اين فوتبال دستي در بخش خيريه eBay به فروش مي‌رسد و داستان سفرهاي آنان در همين ماه منتشر شد؛ سفري كه توسط آقاي «اندي اسلوان»، حقوقدان انگليسي، از انگليس تا ژاپن در جام جهاني گذشته صورت گرفت. او اين تصميم را در سال آخر تحصيلش گرفت و مصمم شد تا به سه قاره جهان سفر كرده و با فدراسيون‌هاي فوتبال كشورهاي آنان فوتبال‌دستي بازي كند.اوخطي را روي نقشه كشيد و 23 نامه به 23 فدراسيون فوتبال نوشت و تنها يك جواب دريافت كرد، نامه‌اي كه با « به نام خداوند بخشنده مهربان» آغاز مي‌شد و ازطرف فدراسيون فوتبال ايران بود.

مقامات فيفا هم بازي با «سپ بلاتر» را رد كردند، اما زماني كه وي به زوريخ و مقر فيفا رسيد، بلاتر هم به مسابقه رضايت داد.«اسلوان» به همراه دوستانش موفق شدند، عده زيادي را از لهستان تا كامبوج شكست دهند. در ايران از او دعوت شد تا در مسابقات مقدماتي جام جهاني نيز در كنار تيم باشد.آنان شبي در تركيه از سوي عده‌اي دزد محاصره مي‌شوند، ولي با درآوردن فوتبال دستي از كيفشان، دزدها فراموش مي‌كنند كه چه قصدي داشته‌اند.

«اسلوان» با مچ‌هاي آهنين خود، تورنمنتي بدون شكست را پشت سر گذاشت و تنها يك بار از يكي از مقامات فدراسيون ايران به نام آقاي درودگر شكست خورد. او كه خود را قهرمان جهان مي‌ناميد با نتيجه 10 بر 4 وي را شكست داد.

او مي‌گويد : پس از اين شكست، سرسخت‌ ترين رقيبش «گرث سوث گيت» فوتباليست انگليسي بوده است. فوتبال دستي او به دست «پله» و بقيه امضا شده و به فروش مي‌رسد. «اسلوان» مي‌گويد: نبود او در كنار من در آلمان بسيار سخت است، اما خوشحالم كه به هدف خير از پيش من مي‌رود.