آيت الله احمد محسني گركاني گفت: فضاي سياسي امروز آميخته با شبهه اندازي و مطالعه كاري براي انحراف ذهن نسل جوان جامعه است.

به گزارش خبرنگار "مهر" در اراك، آيت الله گركاني نماينده ولي فقيه در استان مركزي به مناسبت روز عقيدتي سياسي در ديدار  جمعي از بسيجيان استان مركزي در اراك اظهار داشت: تاريخ اسلام از ابتدا درگير عوامل جريان ساز منحرف عليه خود بود و اين امر تاكنون ادامه يافته است.

وي منشاء جريان هدايت شده براي انحراف اذهان به خصوص جوانان را منفعت طلبان در گذشته و امروز خواند و گفت: اين جريان را كساني هدايت و راه اندازي مي كنند كه به دنبال منافع و رسيدن به خواست هاي مادي هستند.

آيت الله گركاني تصريح كرد: در دوران اصلاحات شاهد بوديم گروهي با كنترل از راه دور با ايجاد شبهه در ميان نسل جوان كشور پرداختند و در تلاش بودند بار ديگر به منافع از دست رفته شان چنگ بزنند.

وي آشكارترين پيام زندگي آيت الله مطهري را مبارزه با انحراف فكري خواند و گفت: روشنگري هاي مطهري هنوز راهگشاي ماست و با مطالعه آثار وي مي توانيم به عمق دورانديشي و نگاه وي برسيم.

امام جمعه شهر اراك با تاكيد بر اهميت توجه به زندگي سراسر مبارزه آيت الله مطهري با مسموم سازان فضاي انديشه تصريح كرد: مبارزه ادامه دارد وهنوز جريانات فكري معروف به دنبال تسخير ذهن و انديشه مردم به خصوص جوانان هستند تا به اهداف مادي و آلوده خويش دست يابند.

در اين ديدار كه بسيجيان استاني، فرماندهان سپاه و نواحي مقاومت بسيج حضور داشتند، حجت الاسلام اصغر الهامي نيا نماينده ولي فقيه در سپاه منطقه مركزي با تجليل از مقام معلم و گراميداشت ياد استاد شهيدمرتضي مطهري افزود: آنچه از حوزه و دانشگاه به همت آيت الله مطهري برخاست جريان مبارزه با افكار منحرف در دين بود همان چيزي كه باعث شد وي توسط گروه منحرف فرقان به شهادت برسد.