تا متن خوبي نباشد عملا نمي‌توان كارگرداني يا بازي خوبي ارائه داد و براي رسيدن به موفقيت در تئاتر در درجه اول بايد به دنبال متن خوب بود.

حميد جندقي، عضو هيات مديره انجمن نمايش مشهد، در گفتگو با خبرگزاري "مهر" در مشهد با بيان مطلب فوق افزود: "به عقيده من تا متن خوبي نباشد عملا نمي توان كارگرداني يا بازي خوبي ارائه داد و مي توان گفت به نوعي باقي عوامل به متن بستگي دارد."

وي ادامه داد: "يك متن خوب ريشه از مسائل، مشكلات و معضلات اجتماعي مي گيرد و تنها نويسندگاني مي توانند در اين امر موفق باشند كه شناخت خوب و جامعي از جامعه داشته و توانايي پرداخت و پرورش موضوع را نيز دارا باشند. البته نمي توان از قدرت نفوذ بازيگر در ارائه كار مطلوبتر چشم پوشيد و به نظر مي رسد تفكر بازيگري تا حد زيادي مي تواند بر تفكر غالب در كار تاثير بگذارد."

مدرس كلاس‌هاي بازيگري انجمن نمايش مشهد طنز در تئاتر را راحترين كار دانست و اظهار داشت: "نوك پيكان طنز تيز است و با ريشخندي كه در پسزمينه تفكر نويسنده وجود دارد مي توان به راحتي حرف زد. البته مساله ناخوشايندي نيز در طنز هست و آن اينكه اغلب انتظار دارند طنز بخنداند كه توقع نابجايي است."

اين كارگردان تئاتر در ادامه به ركود نمايش هاي تخت حوضي اشاره كرد و گفت: "متاسفانه امروز طوري به اين دسته از نمايش ها نگاه مي شود كه آن را كار نحيفي مي دانند و يك اثر هنري به شمار نمي آورند. اين نوع تئاتر يك نمايش اصيل ايراني است و از پشتوانه مردمي برخوردار است. به طور كلي مي توان گفت بسياري از اساتيد فن بازيگري روزي از همين نمايش ها و پيش پرده خواني ها شروع كرده اند."

جندقي در خاتمه با بيان اين مطلب كه مضامين آميخته به شعار در اغلب تئاترهاي جشنواره اي به چشم مي خورد اضافه كرد: "توجه بيش از حد برخي از اهالي تئاتر براي راهيابي به جشنواره هاي سراسري مانع از ارتباطي ساده و صادقانه با تماشاچي شده، به گونه اي كه شخصيت هاي نمايش دچار نوعي اغراق مي شوند."