اقليت مسلمان آلمان از روند درحال رشد تبعيض رنج مي برند، چرا كه بسياري از آلمانيها به صورت نادرستي اسلام را با تروريسم مرتبط مي كنند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ولتام زونتاگ، بريجيت سايپرس وزير دادگستري آلمان گفت: مسلمانان آلمان اخيراً با عدم پذيرش درحال رشدي مواجه شده اند، چرا كه آلمانيها نتوانستند تمايز ميان اسلام و تروريسم را درك كنند.

بريجيت سايپرس افزود: بسياري از مسلمانان آلمان تنها به دليل دين خود با تبعيض روبه رو هستند و بسياري از آلمانيها اسلام را به القاعده و تروريسم نسبت مي دهند.

اين در شرايطي است كه وزارت كشور آلمان نمايشگاه سياري را در سراسر آلمان برگزار مي كند تا خط تمايزي ميان اسلام به عنوان يك دين الهي و اقدامات ناشايست عده اي به نام اسلام رسم كند.

اين نمايشگاه سيار با هدف جداكردن دين اسلام كه منادي صلح و تساهل است با خشونت به نام اسلام در دانشگاه ها، مدارس، پارلمانها، شهرداريها و مراكز فرهنگي ايالتهاي مختلف اين كشور اروپاي غربي برگزار مي شود.

وزير دادگستري آلمان همچنين پيشنهاد كرده است به دليل جلوگيري ازتنش برسر حجاب دانش آموزان مسلمان مدارس از دانش آموزان بخواهند لباسهاي متحدالشكلي برتن كنند، چرا كه وي اعتقاد دارد لباس متحدالشكل مي تواند به كاهش تبعيض ديني و اجتماعي در آلمان كمك كند.

اين در شرايطي است كه اسلام حجاب را به عنوان اصل پوشش بر زن واجب كرده است.

بريجيت سايپرس خواستار تصويب قانوني شده است كه تبعيض عليه اقليتهاي اين كشور را ممنوع كند؛ چرا كه آماري كه به تازگي ارائه شده نشان دهنده افزايش جرايم ناشي از تبعيض ديني و نژادي است.

وي اشاره كرد كه اقدامات تنعيض آميز اغلب براساس دين صورت مي گيرد.

اسلام پس از مسيحيت پروتستان و كاتوليك با داشتند 4/3 ميليون نفر جمعيت سومين دين آلمان محسوب مي شود.