مليحه سعيدي- آهنگساز و نوازنده قانون در گفتگو با خبرنگار موسيقي مهر ضمن بيان اين مطلب افزود : شيوه آموزش در هنرستان طوري است كه در فضاي ذهني هنرجوخلا ايجاد مي كند .در دوره اي كه من مدير هنرستان بودم سعي داشتم اين خلا را به صورت كلاس هاي فوق برنامه برطرف كنم .
وي در ادامه اظهار داشت : آموزش و پرورش در تمام زمينه ها و براي همه رشته هاي درسي كتاب تاليف كرده است الا موسيقي . با اين وضع وقتي يك معلم در هنرستان كرسي اش را به معلم ديگري مي دهد،به خاطر نبود كتاب هاي يكسان، روش خود را درس مي دهد . در نتيجه فقط سر در گمي و قرار گرفتن بر سر چند راهي نصيب هنرجويان مي شود .
سعيدي به مسائل كلان تردر بحث آموزش موسيقي ايراني اشاره كرد و گفت : ما هنوز به اتفاق نظر نرسيده ايم كه موسيقي ايراني را به شيوه سينه به سينه آموزش دهيم يا به روش علمي غرب . در چنين شرايطي چه توقعي از هنرستان موسيقي مي توان داشت .
وي افزود : اطلاع رساني ضعيف، يكي ديگر از مسائل مبتلابه هنرستان هاي ما است . هنوز كه هنوز است مردم ما درست نمي دانند كه اين رشته از اول راهنمايي انتخاب مي شود.چون رشته اي است كه يك هنرجو بايد در طول سه سال راهنمايي با مباني آن به خوبي آشنا شود تا در دوره دبيرستان به آموزش مشغول شود .
وي در پايان در پاسخ به اين پرسش كه چرا هنرجويان هنرستان هاي موسيقي از خلاقيت بالايي برخوردار نيستند گفت : ما نقصان هاي بسياري درآموزش موسيقي داريم كه اين نواقص در هنرستان هاي موسيقي و به علت بر نامه ريزي هاي غلط متوليان آن بيشتر است . اين مساله بايد با نهادينه كردن موسيقي در اجتماع و بين خانواده ها آغاز شود تابه درون موسيقي برسد . هنوز خانواده هاي ما موسيقي را يك كالاي زينتي مي دانند و ... . همه اين مسائل وقتي حل مي شود كه افراد آگاه و دلسوز يك برنامه ريزي بنيادين و اصولي براي موسيقي داشته باشند.