وزارت امور خارجه نروژ اعلام كرد : عاطف العدوان وزير مشاور فلسطين در امور آوارگان با وجود اعتراضات آمريكا امروز دراوسلو با كارمند بلند پايه وزارت خارجه نروژ ديدار كرد .

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل ازخبرگزاري فرانسه، عدوان پس از سفر شش روز به سوئد در آخرين ساعات شب گذشته وارد اسلو شد.

وزيرمشاوردرامور آوارگان فلسطيني با كاري الترفاگ رئيس اداره خاورميانه دروزارت امورخارجه نروژ ديدار كرد.

الترفاگ گفت : حماس كه در انتخابات پارلماني فلسطين درژانويه گذشته پيروز شده است بايد به درخواست هاي بين المللي پاسخ دهد.

وي افزود: دولت منتخب فلسطين بايد با اتخاذ تصميماتي به درخواستهاي كميته چهارجانبه متشكل از سازمان ملل متحد و اتحاديه اروپا،روسيه و آمريكا پاسخ دهد.

به گفته الترفاگ، ما دريافتيم كه تغيير رويكردها زمان بر است، اما دولت فلسطيني بايد گامهاي روشني در راه درست بردارد .

ازسوي ديگر روزنامه سعودي الوطن نوشت: يك مسئول رژيم صهيونيستي به طور ضمني با بازگشت آوارگان فلسطيني به شهر حيفا موافقت كرد.

"يوفا ياهاو" شهردارحيفا و عضو حزب كاديما گفت : درچارچوب توافق با تل آويو با بازگشت تعدادي از آوارگان فلسطيني اهل حيفا به اين شهرجهت اقامت مخالفتي نداريم.

روزنامه "كل العرب" كه در داخل اراضي اشغالي خط سبزمنتشرمي شود، ازياهاف اين سوال را كرد كه آيا شما با بازگشت دهها هزارعرب فلسطيني كه درسال 1948 از سرزمين شان بيرون رانده شدند، موافقيد؟ پاسخ داد: دراصل من مانع بازگشت شماري ازآوارگان فلسطيني به شهر حيفا در چارچوب توافق با اسرائيل نخواهم شد.

رژيم صهيونيستي در راستاي سياست بيرون كردن فلسطينيان از سرزمين هاي خود و نيز اسكان دهي اسرائيليها تلاش مي كند تا زمين هاي بيشتري را از فلسطينيان به عنوان صاحبان اصلي غصب كند .

اين رژيم از زمان تحميل آن بر فلسطيني ها، بيش از 5 ميليون فلسطيني را از سرزمين و خانه و كاشانه خود بيرون رانده است و به جاي آن يهوديان را از اقصي نقاط جهان در سرزمين هاي اشغالي جمع كرده است.