تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۳

در جلسه عصر روز گذشته شوراي عالي انقلاب فرهنگي به رياست دكتر احمدي‌نژاد، موضوع تأسيس بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي تحت نظارت وزارت ارشاد به تصويب رسيد.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، اداره كل روابط عمومي دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي اعلام كرد پس از مطالعات گسترده شوراي هنر و دبيرخانه شوراي عالي، طرح تأسيس بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي با هدف توجه ويژه به ساماندهي و تلاش براي توليد اين بازي‌ها مطابق با باورهاي ملي و مذهبي و ارتقاء كيفييت آموزشي و همچنين حمايت و هدايت متخصصان كشور در جهت دستيابي به فناوري پيشرفته توليد بازي‌هاي رايانه‌اي به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد.

بر اساس گزارش‌ها و تحقيقات انجام شده، به دليل ضعف توليدات داخلي بيش از 95 درصد بازي‌هاي رايانه اي موجود در كشور توليد خارج است و بسياري از اين بازي‌ها آسيب‌هاي جدي فرهنگي، اجتماعي و رواني را به قشر جوان و نوجوان كشور وارد مي كند.

شوراي عالي انقلاب فرهنگي قسمتي از اساسنامه اين بنياد را به تصويب رسانده و ساير بندهاي اساسنامه اين بنياد در جلسات آتي شورا به تصويب خواهد رسيد.

موضوع تأسيس دانشگاه معارف اسلامي زير نظر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري هم در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح شد و به تصويب رسيد. ارائه بيش از 70 هزار واحد درسي از طريق گروههاي معارف اسلامي دانشگاههاي كل كشور در هر سال، تغيير سرفصل‌ها، تنوع و افزايش واحدهاي دروس معارف اسلامي بر اساس نياز و علاقه دانشجويان طبق مصوبه سابق شورا و ضرورت تربيت استادان خبره و صاحب نظر جهت ارائه اين دروس در دانشگاهها از مهمترين دلايل تأسيس دانشگاه معارف اسلامي است.

آقايان دكتر بلخاري، مهندس ابوطالبي، دكتر خادمي و خانم دكتر حسيني بهشتي به عنوان نمايندگان شوراي عالي انقلاب فرهنگي در شوراي عالي جوانان انتخاب شدند.

در اين جلسه با معرفي وزير بهداشت، آقايان دكتر كوروش ساكي، دكتر قاسمعلي خراساني، دكتر هاشم زهي و دكتر احمدعلي خليلي به ترتيب به عنوان رؤساي دانشگاههاي علوم پزشكي ايلام، مازندران، بيرجند و تبريز تأييد شدند.

همچنين با معرفي وزير علوم، تحقيقات و فناوري، آقايان دكتر عليرضا رهايي، دكتر حسين بلندي، دكتر محمدرضا ميري و دكتر محمدحسين سرورالدين به ترتيب به عنوان روساي دانشگاههاي امير كبير، جامع علمي و كاربردي، بيرجند و تبريز تأييد گرديدند.