طبق آمار منتشر سازمان ثبت احوال كشور ، 76 درصد جوانان ايراني در سنين 20 تا 29 سالگي ازدواج مي كنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر در كرج ، 41 درصد جوانان كشور در سن 20 تا 24 سالگي و 35 درصد آنان از سن 25 تا 29 سالگي ازدواج مي كنند كه اين سن از سوي محققان ، مناسب ترين سن ازدواج پسران اعلام شده است.

ازدواج در سنين 15 تا 19 سالگي نيز در كشور همچنان ثبت مي شود و 7/3 درصد از ازدواجهاي صورت گرفته در اين سنين روي مي دهد كه اكثر آنها منجر به طلاق مي شود.

اغلب ازدواجهاي مجدد نيز در سنين 45 سالگي به بعد اتفاق مي افتند كه 1/2 درصد ازدواجها صورت گرفته در كشور را تشكيل مي دهند.

فاصله سني زوجين در اكثر موارد منطقي گزارش شده و در 24/82 درصد از موارد مرد بزرگتر از زن بوده است در 4/16 درصد زن بزرگتر از مرد و در 3/1 درصد از موارد همسران همسن بوده اند.

در بررسي آمار طلاق تفاوتهاي سني تاثير به سزايي داشته است و در 9/16 درصد طلاقها زن بزرگتر از مرد ور 5/81 درصد مرد بزرگتر از زن و تنها 6/1 درصد همسران همسن بوده اند.

بر پايه اين گزارش ، آمار ازدواج در سال 84 در مقايسه با سال 83 با 23 درصد رشد و آمار طلاق در همين مدت با 11 درصد رشد مواجه بوده است.

علاوه بر اين آمار ، ازدواجها و طلاقهاي غيرقانوني نيز در كشور روي داده كه اغلب آنها مربوط به ازدواج با اتباع غيرقانوني است.

آمار ازدواجهاي غير قانوني در كشور بسيار بيشتر از طلاق هاي غير قانوني است و اكثر آنها مربوط به اتباع بيگانه و غيرمجاز بوده كه البته بيشتر در نقاط مرزي و روستايي روي داده است.