وزارتخانه ها، سازمانها، نهادها، تشكل ها و ارگان هاي مختلف با صدور اطلاعيه هاي جداگانه، ضمن تاكيد بر ادامه راه و حفظ اصول و آرمان هاي امام و انقلاب، ملت شريف ايران را به شركت در مراسم هفدهمين سالگرد رحلت حضرت امام خميني(ره) دعوت كردند.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، جمع كثيري از فرماندهان و كاركنان ارتش جمهوري اسلامي ايران صبح امروز با حضور در حسينيه جماران ضمن سوگواري و عزاداري به مناسبت فرا رسيدن سالگرد رحلت جانسوز بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران بار ديگر با آرمانهاي مقدس آن امام بزرگوار تجديد ميثاق كردند.

حجت الاسلام سيد محمود علوي، نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در اين مراسم گفت: هفدهمين سالگرد رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران را در حالي به سوگ نشسته ايم كه هر چه مي گذرد ابعاد شخصيت وجود گرامي حضرت امام(ره) تابنده تر و شناخته شده تر مي گردد.

نماينده ولي فقيه در ارتش در ادامه گفت: در شرايطي كه باز كردن باب مبارزه و رهبري يك جنبش ديني پيش بيني جز شكست نداشت، امام (ره) با تشكيل شوراي مراجعه تقليد ، همراه كردن علماي نجف و ساير شهرها ، منسجم كردن هيئت هاي مذهبي، تدبير حكيمانه در مورد ارتش و نيروهاي مسلح با فرزند ملت خطاب كردن ارتش ، تلاش در جهت تشكيل هيئت هاي موتلفه و انجمن هاي اسلامي دانشجويان در داخل و خارج از كشور و با دميدن روح خودباوري و شهادت طلبي در جامعه ، امواجه مردمي انقلاب اسلامي را به خروش آورد و نهضت مقدس مردم ايران را به سر منزل مقصود رساند.

حجت الاسلام سيد محمود علوي همچنين گفت: در برابر مهمترين رويداد ها و سهمگين ترين حوادث همواره امام از آرامشي بي نظير برخوردار بود و با رهبري هاي داهيانه ايشان ، انقلاب اسلامي پيچ و خمهاي بسياري را سپري كرد و امروز ملت در عرصه جهاني از نظر خودكفايي و علوم فناوري بويژه فناوري هسته اي و دانش سلولهاي بنيادين و ... دنيا را مبهوت خود كرده است.

سازمان بسيج دانش آموزي نيز در بيانيه اي به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خميني(ره) اعلام است: 14 خرداد ماه تداعي گر شور و شعور ، حماسه و شكوه، وحدت و همبستگي، حضور همگاني آحاد ملت در صحنه و ابراز عشق و علاقه  تمامي اقشار بويژه نوجوانان و جوانان و بالاخص دانش آموزان مسلمان و انقلابي نسبت به رهبر نستوه و مصلح بزرگ ديني خود يعني حضرت امام خميني(ره) است.

در همين حال، همايش ويژه بانوان به مناسبت هفدهمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) با حضور بيت مكرم امام راحل امروز در حسينيه شماره 2 جماران برگزار شد.

حجت الاسلام سيد عبدالله فاطمي نيا در اين مراسم طي سخناني با گراميداشت ياد و نام امام خميني و آرزوي سلامتي و توفيق براي بيت مكرم امام راحل و لذا تنها زماني عزت براي انسان باقي مي ماند كه خدايي باشد.

جمعي از كاركنان و مسئولان سازمان صنايع دفاع نيز با حضور در حسينيه جماران با آرمان هاي بلند بنيانگذار جمهوري اسلامي تجديد ميثاق كردند.

در اين مراسم حجت الاسلام ابوالفضل سياقي رئيس اداره عقيدتي سياسي سازمان صنايع دفاع در سخنان خود با گراميداشت هفدهمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) با بيان اينكه حضور ما براي تجديد ميثاق با آرمانهاي آسماني آن يگانه سفر كرده است، گفت: در اينجا اعلام مي كنيم اي امام عزيز، ما به عنوان سربازان شما امانت دار و پاسدار نظام مقدس جمهوري اسلامي هستيم و چون رزمندگان اول انقلاب در حفظ انقلاب تحت رهبري مقام معظم رهبري در ميدان هستيم.

همچنين جمعي از كاركنان نيروهاي سه گانه ارتش جمهوري اسلامي ايران صبح امروز با حضور در جماران با  آرمانهاي رهبر كبير انقلاب  تجديد ميثاق كردند.

در اين مراسم، محمد علوي رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در سخناني در اين همايش با اشاره به خاطرات دوران مبارزه انقلاب اسلامي گفت: در آن شرايط ايجاد باب مبارزه ديني بسيار مشكل بود و امام (ره) در چنين شرايطي با همراه كردن مراجع نجف و علماي به نام ، منسجم كردن هيات هاي مذهبي، تشكيل هيات موتلفه انجمن هاي اسلامي دانشجويان داخل و خارج از كشور و وحدت در پيكره روشنفكري، مبارزه خود را آغاز كرد.

نوه امام راحل گفت: امام و انقلاب ايشان متعلق به همت ملت از هر قوم و نژادي است و همه بايد در حفظ و نگهداري انقلاب كه ميراث امام است، بكوشيم.

حجت الاسلام سيد حسن خميني در جمع كاروان عاشورائيان تبريز در حسينيه جماران با ابراز خشنودي از آنكه در ميان آنها حضور پيدا كرده است، افزود: كاروان شما، كاروان عزم، اراده، عشق و شور است و اين سبب شده كه بنده هر سال منتظر ديدن شما در اين مكان مقدس باشيم.

وي گفت: حركت شما كار بزرگ و ارزشمندي است كه سبب شده پير، جوان و نوجوان گردهم جمع شدند و به عشق امام (ره) اين مسافت طولاني را طي كنند.

در همين حال، جمعي از اعضاي بسيج فرهنگيان با حضور در حسينيه جماران با گراميداشت هفدهمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) با آرمانهاي رهبر كبير انقلاب اسلامي تجديد ميثاق كردند.

سيد جواد بهشتي مشاور وزير آموزش و پرورش در سخنان خود در اين مراسم با تاكيد بر اينكه قرآن وظيفه مطالعه تاريخ و گذشتگان را بر عهده همه ما قرار داده است، گفت: بايد همه ما گذشته و تاريخ ايران و اسلام را از  گذشته هاي بسيار دور تا تاريخ معاصر به خوبي فرابگيرند تا اگر روزي فرزندان ما از ما پرسيدند كه نامهايي كه بر خيابان هاي ما نقش بسته چه كساني هستند اظهار بي اطلاعي نكنند.