كتاب "نقش دانش رجال در تفسير و علوم قرآني" از سوي مؤسسه بوستان كتاب قم چاپ و منتشر شده است .

به گزارش خبرگزاري مهر، اين اثر در هشت فصل به رشته تحرير در آمده است . فصل اول كليات را شامل شده و فصل دوم نيز به بحث  دانش رجال و مسائل مربوط به نزول وحي اختصاص دارد .

دانش رجال و شبهه تحريف قرآن، دانش رجال و مسائل مربوط به تلاوت قرآن، دانش رجال و احاديث تفسيري، دانش رجال و اسرائيليات و احاديث تفسيري و پديده وضع عناوين ديگر فصلهاي كتاب " نقش دانش رجال در تفسير و علوم قرآني" است .

نويسنده در فصل اول به مباحث لزوم يا عدم ‌لزوم بررسي رجالي روايات غيرفقهي، تسامح در ادله سنن و فرايض، وحدت ملاك در بكارگيري اصطلاحات حديثي پرداخته است . 

در فصل دوم، مباحثي چون شناخت اسباب‌ النزول، نخستين آيه نازل ‌شده، چگونگي نزول قرآن، داستان ورقة‌ بن‌نوفل، شناخت سوره‌ هاي مكي و مدني و اسامي سوره ‌ها را مطرح مي ‌‌كند.

بررسي ديدگاه شيعه و سني درباره تحريف قرآن، روايات تحريف، راويان احاديث تحريف، قرائات قرآني، وجوه هفتگانه قرائت، احاديث فضائل ‌القرآن و بررسي رجالي راويان احاديث فضائل ‌القرآن، به روايات تفسيري شيعه، راويان صاحب كتاب تفسير، تفسير منسوب به امام حسن عسكري(ع)، از ديگر بخشهاي ديگر فصول اين كتاب هستند .

كتاب "نقش دانش رجال در تفسير و علوم قرآني" در مركز فرهنگ و معارف قرآن توسط علي اكبر ارسنجاني به نگارش در آمده ، به اهتمام مركز مركز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم تهيه و از سوي مؤسسه بوستان كتاب قم  منتشر شده است .