تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۰

امام جمعه همدان امروز در گردهمايي معاونان پژوهشي جهاد دانشگاهي در همدان گفت: قدرت علمي جهان غرب فجايع بزرگي را در نقاط مختلف جهان بوجود آورده و وظيفه ما اين است كه با تلاش و مجاهدت به اين سيطره علمي خاتمه دهيم بنابر اين توجه به آفات مقوله علم ضروري است.

به گزارش خبرگزاري مهر، آيت الله "محمدي" - امام جمعه همدان با اشاره به جايگاه جهاد علمي در آموزه هاي دين مبين اسلام گفت: جهاد به معني تلاش بي وقفه در راه رسيدن به يك هدف بزرگ است و بايد به اين مساله مهم در عرصه علم و عمل توجه داشت.

وي افزود: در سايه تلاش علمي و كسب دانش و معرفت، انسان به قله هاي كمال دست مي يابد و جهاد دانشگاهي به عنوان نهادي برخاسته از متن انقلاب اسلامي در اين عرصه حضور فعالي داشته است و با توجه به انتظار مسئولان از اين مجموعه بايد با برنامه ريزي منسجم در آينده نيز اين حركت را ادامه داد.

آيت الله محمدي افزود: امروز به بركت انقلاب اسلامي و روشن بيني هاي امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي حركت علمي ارزشمندي در كشور پايه گذاري شده و جهاد دانشگاهي نيز در اين ميان نقش برجسته اي ايفا كرده است و بايد با ترسيم افقي جديد و پهناور ضمن ادامه اين مسير حفظ ميراث علمي كشور را مورد توجه قرار داد.

به گزارش مهر، بيست و هفتمين گردهمايي معاون پژوهشي واحدها و پژوهشكده هاي جهاد دانشگاهي سراسر كشور طي مراسمي با حضور دكتر علي منتظري رئيس جهاد دانشگاهي، آيت الله محمدي نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان، دكتر خزايي رئيس دانشگاه بوعلي سينا و جمعي از مسئولان استان همدان در همدان گشايش يافت و تا فردا عصر ادامه مي يابد.