ارتش رژيم صهيونيستي در ادامه تجاوز گسترده خود به لبنان امروز جمعه نيز مناطق جنوب اين كشور، جنوب بيروت، فرودگاه و جاده ارتباطي اين شهر به دمشق را هدف حملات زميني و هوايي خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، كميته صليب سرخ جهاني در بيانيه اي از وضعيت غيرنظاميان لبناني در بحران كنوني بين لبنان و اسرائيل ابراز نگراني كرد.

اين كميته با اشاره به شهادت دهها غيرنظامي لبناني درگلوله باران و حملات هوايي اسرائيل، از طرف هاي ذيربط در درگيري خواست تا به قواعد قوانين بين المللي و اصول آن احترام بگذارند.

كميته صليب سرخ همچنين درپي زخمي شدن برخي از اعضاي داوطلب اين كميته و آسيب رسيدن به خودروهاي آمبولانس در حملات اسرائيل به جنوب لبنان، از اين رژيم خواست تا به شعارهاي صليب سرخ و هلال احمر در هر زماني احترام بگذارد.

در همين حال، يك منبع نظامي اسرائيلي گفت كه دو فروند موشك كاتيوشا صبح امروز از خاك  لبنان به شمال فلسطين اشغالي  اصابت كرد، اما خسارت يا تلفاتي در برنداشت .

برپايه اين گزارش، اين دو موشك به نزديك شهرك صهيونيستي "كيبوتس برعام" در نزديك مرز فلسطين اشغالي با لبنان برخورد كرد.

اين درحاليست كه به گفته نيروهاي امنيتي لبنان، هواپيماهاي رژيم صهيونيستي صبح امروز يك پايگاه جبهه خلق براي آزادي فلسطين – فرماندهي كل به رهبري احمد جبرئيل را در دشت بقاع لبنان بمباران كردند.

برپايه اين گزارش، جنگنده هاي ارتش رژيم صهيونيستي كه يك سلسله حملات هوايي را به اين منطقه و جاده بين المللي بيروت به دمشق انجام دادند، پايگاه جبهه خلق را در "قوسايا" در دشت بقاع و در فاصله كمتر از 2كيلومتري مرز لبنان با سوريه هدف قرار دادند.

اين پايگاه يكي از دو پايگاه جبهه خلق براي آزادي فلسطين – فرماندهي كل است و پايگاه ديگر جبهه خلق در منطقه الناعمه در فاصله 15كيلومتري جنوب بيروت قرار دارد.

به گزارش مهر به نقل از فرانس پرس ، جنگنده هاي ارتش رژيم صهيونيستي پنجشنبه شب جاده ارتباطي بين بيروت و دمشق را بمباران كردند كه به توقف حركت عبور و مرور در مسير اين جاده منجر شد.

اين هواپيماها 9 بار به جاده ياد شده حمله كردند كه در جريان آن به چهار دهنه پل خسارتهايي وارد شد و در يكي از اين حملات سه غيرنظامي سوار بر يك دستگاه خودرو زخمي شدند.

نيروهاي امنيتي لبنان همچنين گفتند كه جنگنده هاي اسرائيلي بامداد امروز منطقه الناقوره در نزديك مرز لبنان با فلسطين اشغالي را با چهار موشك هوا به زمين هدف قرار دادند.

اين جنگنده ها همچنين صبح امروز جمعه جاده ساحلي بين جنوب بيروت به جنوب لبنان را هدف حملات خود قرار دادند.

نيروهاي امنيتي لبنان گزارش دادند كه جنگنده هاي ارتش اسرائيل صبح امروز همچنين ناحيه جنوبي بيروت (ضاحيه) را آماج حملات خود قرار دادند.

ارتش اسرائيل همچنين بامداد امروز جمعه نيز ناحيه جنوبي بيروت و نيروگاه برق "الجيه" در جنوب لبنان را در سومين روز تجاوز خود به لبنان هدف قرار داد.

هواپيماهاي نظامي ارتش اسرائيل همچنين دو دهنه پل را در ناحيه جنوبي بيروت هدف قرار دادند و در حملات هوايي به اين ناحيه ميدان الغبيري منهدم و خسارتهاي به فروشگاهها، بانك ها و دفاتر واقع در محل وارد شد.

در همين حال، ارتش رژيم صهيونيستي امروز به شهرك الخيام، نواحي حمانا و بليده در منطقه مرجعيون و منطقه بيت جبيل و منطقه الحوش در نزديك شهر صور در جنوب  لبنان حمله كردند و 10فروند قايق نظامي ارتش اين رژيم نيز به سمت ساحل بيروت حركت كردند و قايق هاي جنگي اين رژيم  امروز بندر طرابلس در شمال غربي لبنان را به محاصره خود درآوردند.

نيروهاي امنيتي لبنان همچنين گزارش دادند كه ارتش اسرائيل پنجشنبه شب اهداف حزب الله را در نواحي الهرمل در شرق لبنان و در مرز با سوريه هدف قرار دادند.

اين درحاليست كه قايق هاي ارتش اشغالگر قدس امروز جمعه بار ديگر فرودگاه بين المللي بيروت را هدف حملات خود قرار دادند.اين فرودگاه روز گذشته نيز دوبار هدف حملات هوايي ارتش اسرائيل قرار گرفت كه سبب توقف پروازها شد.

در همين حال، "رون باراون" وزير كشور رژيم اشغالگر قدس امروز سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان را تهديد به ترور كرد.

وي در گفتگو با راديوي رژيم صهيونيستي گفت: نصرالله سرنوشت خودش را به دست خودش رقم زد و در زمان مناسب با وي تسويه حساب  خواهيم كرد.

در همين حال، "حاييم رامون" وزير دادگستري رژيم اشغالگر قدس نيز در گفتگو با راديوي اين رژيم گفت: اسرائيل با حزب الله از همان راههايي مقابله خواهد كرد كه آمريكايي ها آن را بر ضد اسامه بن لادن و تروريست هاي چچن استفاده مي كنند.

در همين حال، وزارت امور خارجه برزيل اعلام كرد كه چهار شهروند برزيلي عضو يك خانواده از جمله دو كودك در حملات هوايي ارتش اسرائيل به لبنان كشته شده اند.

ارتش رژيم صيونيستي از سه روز پيش لبنان را از زمين و هوا و دريا هدف حملات خود قرار داده است كه درجريان اين حملات بيش از 50شهروند لبناني شهيد و دهها تن ديگر زخمي شده اند و زيانهاي فراواني به تاسيسات زيربنايي لبنان وارد شده است.

 جنگنده هاي اسرائيلي  روز پنجشنبه نيز دو بار فرودگاه بيروت را هدف قرار دادند كه سبب توقف پروازها و تعطيلي اين فرودگا شد.

در همين حال، وزارت امور خارجه آمريكا از اتباع خود خواست كه از سفر به لبنان خودداري كنند و به ديپلماتها و خانواده آنها اجازه داد تا در پي حملات رژيم اشغالگر قدس به لبنان، اين كشور را ترك كنند.

در اين بيانيه آمده است كه وزارت امور خارجه آمريكا درمورد امنيت شهروندان آمريكايي به علت نبودن امنيت در لبنان ابراز نگراني مي كند.