مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در بيانيه اي حملات رژيم اشغالگر قدس به سرزمين هاي جنوبي لبنان و به خاك و خون كشيدن مردم بي گناه اين منطقه را محكوم كرد.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، در بيانيه مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي آمده است: بار ديگر رژيم غاصب اسرائيلي با سبعويت هرچه تمام تر و پايبند نبودن به تعهدات انساني و بين المللي، امنيت جهان به ويژه خاورميانه را به خطر انداخته و حمله هاي وحشيانه از زمين، هوا و دريا به جنوب لبنان و مورد هدف قرار دادن مناطق مسكوني، فرودگاه بين المللي بيروت و ساير ساختمان ها و مراكز زيربنايي و به شهادت رساندن مردم اين كشور نه تنها براي فلسطين و لبنان، بلكه براي جهان ايجاد نگراني و مشكل نموده است.

حمايت آمريكا و غرب و سكوت مرگبار جهان اسلام و عرب موجب، گستاخي بيش از پيش اين رژيم شه است كه با اقدامات توسعه طلبانه و حملات نظامي به نوار غزه و جنوب لبنان و اتخاذ سياست هاي ترور شخصيت هاي فلسطيني خود را در معرض منفورتر شدن چهره خود در بين جهانيان فراهم آورده است.

امروز كه برادران مسلمان فلسطيني و لبناني تحت وحشيانه ترين حملات قرار مي گيرند اگر با واكنش سخت و عملي كشورهاي اسلامي مواجه نشود، رژيم غاصب اسرائيل به ادامه جنايت و اقدام هاي ددمنشانه تشويق مي شود، به همين جهت جهان اسلام بايد با حفظ وحدت و يكپارچگي و بسيج همه نيروها به حمايت گسترده از مردم فلسطين و لبنان بپردازد و بيش از گذشته براي نابودي اين اشغالگر تلاش نمايند.

مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با محكوميت و ابراز نگراني شديد از اوضاع بحراني خاورميانه در پي تنش آفريني رژيم صهيونيستي در لبنان و غزه خواستار توقف اين وضعيت و عكس العمل سريع مجامع بين المللي و كشورهاي اسلامي در مقابله با تهاجمات رژيم غاصب صهيونيستي مي باشد.