بوشهر - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از افتتاح چندین واحد بزرگ صنعتی استان بوشهر در سال آینده خبر داد و گفت: صنعت استان بوشهر شکوفاتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی محمدی صبح سه‌شنبه در نشست توسعه صنایع استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور توسعه زیرساخت‌های صنعتی در استان بوشهر صورت گرفته است و طرح‌های مهمی نیز در دست اجرا است.

وی با اشاره به شرایط پسابرجام و لغو تحریم‌ها، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان داریم، سال آینده شاهد شکوفایی صنعت استان بوشهر خواهیم بود و طرح‌های مهمی در استان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی، شیلات و آبزی‌پروری، حمل و نقل دریایی و معادن در استان بوشهر خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی‌ها بر اساس ظرفیت‌های استان صورت می‌گیرد.

وی از تدوین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: به منظور شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی استان در حال انتخاب مشاور هستیم.

حسینی محمدی با بیان اینکه توسعه صنایع دریایی در استان بوشهر به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار است، گفت: طرح‌های مهم صنعتی استان بوشهر با اعتبار بیش از ۷۷۰ میلیارد تومان طی دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید.

وی از افتتاح کارخانه‌های سیمان مند دشتی، متانول کاوه و افتتاح بخشی از واحدهای پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه در سال آینده خبر داد و بیان کرد: همکاری و حمایت مناسبی برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی صنایع و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان خواهیم داشت.