يكي از نمايندگان مجلس سوريه با اشاره به توافق قبلي آمريكا و رژيم صهيونيستي براي تجاوزات وحشيانه به لبنان، دولت بوش و غربي ها را مسئول ادامه اين تجاوزات و پيامدهاي ناگوار آن دانست.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از شبكه خبري العالم، "محمد الحلاق" با اشاره به اينكه آمريكا وكشورهاي غربي از اسرائيل حمايت مي كنند و به آن اجازه مي دهند، به لبنان حمله كند،گفت: اگر اين حمايت نبود وبرخي از كشورها جرات اتخاذ مواضع شجاعانه داشتند، اسرائيل به حملات خود به لبنان ادامه نمي داد.

الحلاق افزود: اسرائيل با وجود اينكه امكانات و زرادخانه نظامي دراختيار دارد،نتوانسته است در چند روزي كه ازحمله به لبنان مي گذرد،موضع مقاومت اسلامي را كه همچنان موفقيت هايي كسب مي كند، تغيير دهد.

اين نماينده پارلمان سوريه به حمايت افكارعمومي عربي و اسلامي از مقاومت درلبنان اشاره كرد واظهار داشت: دولت ومردم سوريه ازمقاومت لبنان دربرابرتجاوزرژيم صهيونيستي حمايت مي كنند واين حمايت نامحدود است و مردم سوريه همچنين براي هرگونه ايثاروپشتيباني ازنيروهاي مقاومت لبنان كه دربرابر دشمن اسرائيلي ايستاده اند،آمادگي دارند .

وي درعين حال از جامعه بين المللي به علت اتخاذ نكردن موضع قاطعانه درقبال حملات اسرائيل به لبنان به شدت انتقاد كرد وگفت: با وجود سفر هيئت هاي سازمان ملل متحد به لبنان جامعه بين المللي براي توقف حملات اسرائيل و پايان دادن به رنجها و مصائب مردم لبنان اقدام نكرده است وما ازكشورهاي غربي مي خواهيم براي توقف اين حملات به منظورجلوگيري از گسترش دامنه جنگ به ساير كشورهاي منطقه هرچه سريعتر وارد عمل شوند.

محمد الحلاق با تمجيد از موضع روسيه درقبال حملات اسرائيل به لبنان گفت: روسيه با درخواست برقراري آتش بس فوري ،موضع واضح، روشن و بر خلاف موضع سايركشورهاي اروپايي اتخاذ كرد.

اين نماينده پارلمان سوريه با اشاره به اينكه روسيه براي برقراري آتش بس، پيش نويسي به شوراي امنيت ارائه خواهد داد، پيش بيني كرد: آمريكا براي ادامه حملات اسرائيل به لبنان اين پيش نويس روسيه را وتو كند.

وي از توافق چند ماه گذشته آمريكا واسرائيل براي حمله به لبنان خبر داد وگفت:هدف اسرائيل اجراي قطعنامه 1559 شوراي امنيت درباره خلع سلاح حزب الله لبنان است.

الحلاق به اسرائيل اشغالگر درباره پيامدهرگونه تجاوز به سوريه هشدارداد وتاكيد كرد: دمشق به هرگونه تجاوزاسرائيل به خاك سوريه واكنش قاطعي نشان خواهد داد. 

ارتش رژيم صهيونيستي از چهارشنبه 21 تير از زمين و هوا و دريا مناطق مختلف خاك لبنان را آماج حملات خود قرار داده كه در جريان آن بخشي از ساختار زيربنايي لبنان منهدم و صدها نفر از مردم اين كشور شهيد يا زخمي شده اند و حزب الله لبنان نيز در پاسخ به جنايت هاي صهيونيست هاي شهرك ها و شهرهاي فلسطين اشغالي از جمله حيفا را هدف موشك باران خود قرار داده و شماري صهيونيست را كشته يا زخمي و به ساختار زيربنايي اشغالگران زيان وارد كرده است.تجاوزات اشغالگران قدس همچنان در سايه حمايتهاي آمريكا و سكوت جامعه بين المللي ادامه دارد.