سنندج - مدیر کل اموال تملیکی استان کردستان گفت: در حال حاضر جلوگیری از فاسد شدن ۶۰۰ کارتن سیگارت خارجی در انبار این سازمان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالسلام کریمی شامگاه سه ‌شنبه در جلسه کمیته نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهار داشت: ارزش ریالی سیگارهای خارجی در انبار یک ‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است و باید قبل از فاسد شدن تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: برخی از این سیگارهای وارداتی کشف شده قابلیت مصرف دارند و بخشی نیز می‌ توانند وارد چرخه تولید دخانیات کشور شوند تا ضمن جلوگیری از امحای آن بتوان از ارزش ریالی آن نیز به نفع خزانه بهره‌ گرفت.

در ادامه این جلسه مدیرکل تعزیرات حکومتی در کردستان گفت: در سال جاری به سه هزار پرونده قاچاق کالا و ارز در استان رسیدگی شده است.

علی رستمی اظهار داشت: ارزش ریالی پرونده‌ های مورد بررسی ۶۰۰ میلیارد ریال بود که بیشترین آمار را شهرستان ‌های بانه، مریوان، سقز، بیجار و سنندج به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: در رسیدگی به این پرونده ها ۱۰ میلیارد تومان آن وصول شده است و همچنین  ۳۲ نفر نیز در این راستا روانه زندان شده‌ اند.

مدیر کل محیط زیست استان کردستان هم در ادامه بیان کرد: در حال حاضر مجوزی برای امحای این مواد تاریخ مصرف گذشته نداریم و انتظار می رود که به کالاهای قاچاق کشف شده که تاریخ مصرف دارند قبل از فاسد شدن اجازه ورود به چرخه بازار داده شود.