اصفهان-معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ گفت: نیازمند استفاده از هنر اهل قلم بعنوان واسطه میان هنرمندان وعلمای دین هستیم تا مفاهیمی که میتوان از آنها قصه،نمایشنامه و فیلم تولید کرد را مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی نگارگری آیات اظهار داشت: از سخت ترین کارهای عصر حاضر انتقال مفاهیم ارزشمند معنوی به جهانیان است به گونه ای که به خوبی این مفاهیم را درک کنند.

وی با بیان اینکه هنر هنرمند این است که از جسم بیجان صحنه ای از مفاهیم ارزشمند معنوی مانند تسبیح موجودات ترسیم کند، افزود: در جهان اسلام تنها ایرانیان افتخار دارند که مفاهیم قرآنی را در قالب آثار هنری مانند تابلو، فیلم، فرش و آثار کوتاه و بلند نمایشی به همگان عرضه کنند و آثاری که از هنرمندان ایرانی در دیگر کشورهای جهان به نمایش در می آید نشانه جایگاه منحصر به فرد ایران در جهان اسلام است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنرمندان ما در بیان مفاهیم معنوی در جهان اسلام مهارت دارند و در ایران نیز عرصه هنرهای نگارگری خاص اصفهان است، ابراز داشت: برای اینکه یک فرد بتواند مفاهیم معنوی را به گونه ای در قالب هنری به نمایش بگذارد که بدون هیچ توضیح اضافی بیان خود را به مخاطب در همه جهان برساند باید مسلط به هر دو مهارت درک مفاهیم قرآنی و هنر باشد.

وی ادامه داد: برای ما فرصت مغتنمی است که آثار ارائه شده در جشنواره ملی نگارگری آیات را به چاپ رسانده و آنها را برای سایر نمایشگاه ها ارسال کنیم و خوشحالیم که این حرکت در کشور آغاز شده است.

حجت الاسلام حشمتی گفت: ما نیازمند پلی میان هنرمندان و علمای دین هستیم تا علما مفاهیم دینی را منظم تر، آسان تر، و نزدیک تر به زبان هنری کند و هنرمندان نیز این آثار را خلق کنند تا با این فعالیتهای ارزشمند ابعاد درک مفاهیم قرآنی را در جامعه افزایش دهیم.

موظف به فراهم ساختن اسباب فهم قرآن جامعه هستیم

وی با بیان اینکه ما در وزارت ارشاد موظف به فراهم ساختن اسباب فهم قرآن در جامعه هستیم، تاکید کرد: نه فقط متون سخت تفسیرها و ترجمه ها ما را به این منظور می رساند و نه نقش هنرمندی که به معانی دینی دسترسی کاملی ندارد برای این منظور کافی است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: بر این اساس نیازمند استفاده از هنر اهل قلم به عنوان و واسطه هستیم تا مفاهیمی که می توان از آنها قصه، نمایشنامه و فیلم تولید کرد را مشخص کنند.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که مطابق با نیاز مسلمانان جهان استفاده از هنر قلم و همت هنرمندان برای خلق آثار هنری ارزشمند از استان اصفهان آغاز شود همانگونه که پیش از اینقدر هنرمندان بنام این استان مانند استاد فرشچیان نام اصفهان را در جهان پرآوازه کردند.