کرمانشاه- عضو جامعه مداحان استان کرمانشاه گفت: مجالس روضه نباید محدود به ایام محرم و صفر باشد بلکه در تمام طول سال برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تقی مقدسی روز چهارشنبه در نشستی که با عنوان تعامل مدیریتی و مسئولین، فعالان حاکمیتی و مردمی در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مجالس روضه باید در کشور و استان کرمانشاه رونق یابد و محدود به ایام محرم و صفر نشود بلکه باید در طول سال در مناسبت‌های مختلف برگزار شود.

عضو جامعه مداحان استان کرمانشاه افزود: در گذشته اعتقاد مردم برای برگزاری مراسم روضه در منازل برکت بود و در این دوره کمتر شاهد مجالس باشکوه روضه در منازل هستیم.

مقدسی با اشاره به اینکه  نوحه خوانی، دعا خوانی، مسئله گویی و روضه خوانی به ترتیب باید انجام شود گفت: الان بدون توجه به این مهم تنها به مداحی اکتفا می‌شود.

مسئول کانون مداحان استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: ۸۰۰ نفر از مداحان برادر تاکنون از طریق کانون مداحان استان کارت مداحی دریافت نمودند.

یاوری برگزاری کلاس‌های آموزشی مداحی، قرآن، مقتل خوانی را از جمله اقدامات این کانون در استان نام برد.

نماینده جمعیت بانوان فرهیخته در استان کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: تعامل و ارتباط میان تشکل‌های دینی و فرهنگی در استان باید پررنگ شود تا به اهداف مطلوب دست یابیم.

محمدی خواستار تشکیل اتاق فکری هیئات مذهبی برای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در استان کرمانشاه شد و گفت: در این اتاق فکر باید آسیب شناسی در حوزه فعالیت‌های دینی و فرهنگی انجام شود.