بجنورد - معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: برگزاری همایش ملی مدارس هوشمند نقش مهمی در شتاب بخشی تحولات تعلیم و تربیت ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، قنبرعلی خوش آیینه صبح امروز در حاشیه همایش ملی مدارس هوشمند و تعلیم و تربیت به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه درعصر دانش و فناوری تکنولوژی قرار گرفته‌ایم، آموزش و پرورش نمی‌تواند نسبت به تحولات تکنولوژی و فناوری بی تفاوت باشد، از این جهت برنامه ریزی‌های دقیقی در راستای هوشمند سازی مدارس و بهبود روش‌های آموزشی و تربیتی انجام شده است.

وی اظهار کرد: این همایش در راستای هوشمند سازی مدارس برگزار شده است، چرا که با آغاز فرایند هوشمند سازی مدارس از سال ۸۹، متاسفانه نیروی انسانی و محتوای الکترونیکی در این بخش با چالش‌های زیادی مواجه بوده است.

خوش آیینه افزود: به رغم اقدامات خوب حوزه سخت افزاری هوشمند سازی مدارس، به منظور تقویت حوزه نرم افزازی در خراسان شمالی از دوسال گذشته تا کنون پنج هزار معلم از آموزش‌های لازم و محتوای الکترونیکی در این استان بهره‌مند شده‌اند.

دبیر همایش ملی مدارس هوشمند تصریح کرد: برای پیشرفت در بخش هوشمند سازی مدارس استان برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه‌های هوشمندسازی، جشنواره تولید محتوا و ... اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۷۵ درصد مدارس استان هوشمند شده است، گفت: با بررسی سند تحول بنیادین مشخص شد که خراسان شمالی به مطلوبیت لازم در هوشمند سازی مدارس نرسیده است.

خوش آیینه گفت: برای تحقق اهداف مدنظر و رسیدن خراسان شمالی به جایگاه مطلوب خود در هوشمندسازی مدارس، نخستین همایش ملی مدارس هوشمند و تعلیم و تربیت در خراسان شمالی برگزار شد.

وی اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان با برگزاری این همایش در نظر دارد تا با بررسی علمی و استفاده از نتایج پژوهش‌ها گامی مثبت در جهت حرکت از آموزش سنتی به آموزش مبتنی بر تکنولوژی و فناوری بردارد.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: در این همایش ۱۴۰ نفر از خارج استان شرکت کرده‌اند.

خوش آیینه افزود: در روز اول برگزاری این همایش ۳۰ مقاله ارائه شد و در اختتامیه این همایش، امروز نیز دو مقاله برتر ارائه می‌شود.

وی گفت: این همایش دو روزه که از روز گذشته در بجنورد آغاز شده، امروز ۲۹ بهمن نیز ادامه دارد.