«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا هفته آینده به کوبا سفر می کند و با «رائول کاسترو» رهبر کوبا دیدار و گفتگو خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اکسپرس نیوز»، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا هفته آینده به کوبا سفر خواهد کرد و با «رائو کاسترو» رهبر دیدار و ملاقات خواهد کرد.  

اولین و تنها سفر یک رییس جمهور آمریکا به کوبا از سوی «کالوین کولیج» رییس جمهور اسبق آمریکا در سال ۱۹۲۸ انجام شده است.  اوباما و رائول کاسترو رهبر کوبا در سال های گذشته و در حاشیه اجلاس های مختلف منطقه ای و بین المللی با یکدیگر دیدار دو جانبه داشته اند.

این سفر در چارچوب رویکرد دیپلماتیک ۱۴ ماه گذشته دولت اوباما در قبال کوبا صورت می گیرد که در قالب آن دو کشور پس از گذشت نزدیک به ۶ دهه، روابط دیپلماتیک خود را عادی کردند و در ماه های گذشته سفارت خانه های دو کشور در پایتخت یکدیگر بازگشایی شد.

از زمان به قدرت رسیدن «فیدل کاسترو» رهبر پیشین در کوبا و پیروزی انقلاب سوسیالیستی در این کشور روابط سیاسی و دیپلماتیک هاوانا- واشنگتن رو به تیرگی گذاشت.  

لازم به ذکر است بعد از گذشت نیم قرن از تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه کوبا وزرای حمل و نقل دو کشور توافقنامه انجام پروازهای تجاری را با هم به امضا رساندند.  در این دیدار که با حضور «آنتونی فاکس» وزیر حمل و نقل آمریکا و مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا و هیات همراه و «ایزکیئردو رودریگز»  وزیر حمل و نقل کوبا برگزار شد، دو کشور با امضای قراردادی با از سرگیری پروازهای بین المللی بین آمریکا و کوبا موافقت کردند.

با امضای این قرارداد تعداد پروازها در خطوط هوایی دو کشور برای اولین بار طی نیم قرن گذشته به ۱۱۰ پرواز به طور روزانه خواهد رسید که ۵ برابر تعداد پروازهای کنونی است.