اتحادیه اروپا با هدف چاره اندیشی در خصوص بحران مهاجرت در اوایل ماه میلادی مارس با ترکیه نشست مشترکی را برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا از برگزاری نشست ویژه بین ترکیه و اتحادیه اروپا در اوایل ماه میلادی آینده (مارس) خبر داد تا شاید به این ترتیب راه حلی برای فرونشاندن بحران مهاجرت پیدا شود.

تاسک اواخر دیروز پنجشنبه به دنبال نشست سران اتحادیه اروپا که در بروکسل برگزار شد، پیگیری مذاکره با ترکیه را از اولویت های خود برشمرد.

این در حالیست که اتحادیه اروپا پیشتر موافقت خود را برای واگذاری ۳ میلیارد کمک مالی به دولت آنکارا به شرط موافقت با اسکان مهاجرین در خاک ترکیه اعلام کرده بود.

قرار بود نشست رهبران ۱۱ کشور اروپایی و ترکیه پیش از برگزاری نشست دیروز بروکسل انجام شود حال آنکه «احمد داود اغلو» نخست وزیر ترکیه به دلیل حادثه انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهر «آنکارا» مجبور به لغو برنامه سفر خود شد.

در این میان، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در خصوص اقدام یک جانبه برخی از کشورهای اروپایی در خصوص مهار سیل مهاجرت هشدار داد حال آنکه اتریش تهدید کرده تعداد پناهجویانی را که قصد ورود به این کشور را دارند به روزانه ۸۰ نفر کاهش دهد.

سیل مهاجرت از خاورمیانه به اروپا که وخیم ترین نوع آن از بعد از جنگ جهانی دوم به این سو است، نتیجه تلاش غرب و برخی از کشورهای منطقه به ویژه عربستان و ترکیه در بی ثبات کردن سوریه و براندازی دولت «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور است.