وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی که نشان دهنده عمیق تر شدن اختلاف نظر آنکارا – واشنگتن در قبال کُردهای سوریه است، آمریکا را به تناقض گویی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مولود چاووش اغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز جمعه طی اظهاراتی آمریکا را به تناقض در قبال «وای پی جی» شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک کُردهای سوریه متهم کرد.

وی مدعی شد: تکیه به گروه های تروریستی نظیر وای پی جی در مبارزه با داعش بیش از هر چیز نشانه ضعف است و بر همه به ویژه متحد ما آمریکا واجب است که این اشتباه را هر چه زودتر متوقف کنند.

چاووش اغلو که در زمان بیان این اظهارات در شهر «تفلیس» پایتخت گرجستان به سر می برد و صحبت هایش از تلویزیون ترکی «تی آر تی» پخش می شد، ادامه داد: دوست من «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا هم گفته است که نمی توان به وای پی جی اعتماد کرد. راستش را بخواهید برای ما شنیدن این موضوع که دیدگاه کری نسبت به وای پی جی نسبتا تغییر کرده است آن هم وقتی که همچنان شاهد برخی از اظهارات دوگانه و گیج کننده آمریکایی ها هستیم، خوشحال کننده بود.

آمریکا می گوید که وای پی جی را یک گروه تروریستی نمی داند با این حال دیروز پنجشنبه سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که واشگتن در موقعیتی نیست که اتهامات ترکیه مبنی بر دست داشتن وای پی جی در حمله تروریستی آنکارا را که دو روز پیش اتفاق افتاد تایید یا رد کند.

 ترکیه وای پی جی را مسئول انفجار روز چهارشنبه در حوالی ستاد ارتش این کشور در آنکارا معرفی کرده است که در آن ۲۸ نفر کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.