تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

شماره جدید فصلنامه تخصصی مطالعات قرآن و حدیث «سفینه» ویژه حضرت ابوطالب (ع) به تازگی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شماره جدید فصلنامه تخصصی مطالعات قرآن و حدیث «سفینه» ویژه حضرت ابوطالب (ع) به تازگی منتشر شده است. این فصلنامه یک مجله علمی _ ترویجی است که مقالات محققان و پژوهشگران دینی کشور را در بر می گیرد.

پس از سرمقاله، بخش مقالات این مجله شروع می شود که در آن ۳ مقاله «نظرخواهی درباره حضرت ابوطالب(ع)» نوشته سیدحسن افتخارزاده، «تحلیل ادبی _ تاریخی و شرح بر القصیده الغراء فی ایمان ابی طالب (ع) شیخ البطحاء اثر احمد خیری پاشا حنفی مصری» نوشته باقر قربانی زرین و «آخرین وصی حضرت ابراهیم(ع)» نوشته علی اکبر مهدی پور را شامل می شود.

در بخش گزارش و معرفی هم ۲ مطلب با عناوین «راهنمای پژوهش درباره جناب ابوطالب(ع)، «شیخ جعفر نقدی و کتاب مواهب الواهب فی فضائل ابی طالب(ع)» چاپ شده که به ترتیب به قلم مهدی مجتهدی و محمدمهدی کرباسچی نوشته شده اند.

بخش اسناد و متون این شماره «سفینه» مقاله «چهار رساله درباره حضرت ابوطالب (ع) و قصیده لامیه آیت الله سیدعلی بهبهانی، دکتر محمود شهابی، استاد غلامرضا دبیران» است که به کوشش علی اکبر صفری تهیه و تدوین شده است. در بخش بعدی که «نکته پژوهشی» نام دارد هم مطلب «معلوم زدایی از علم باری تعالی» نوشته محمدرضا ارشادی نیا درج شده است.

نمایه، موجزالمقالات و چیکده مقالات به انگلیسی بخش های بعدی و پایانی این مجله هستند.

این فصلنامه با ۲۰۸ صفحه و قیمت ۵۰ هزار ریال منتشر شده است.