افشای هویت مظنون اصلی حملات مسلحانه ایالت میشیگان به عنوان راننده یکی از معروف ترین شرکت های تاکسیرانی بین المللی می تواند نگرانی هایی را برای مردم آمریکا به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، خبر دستگیری عامل حملات مسلحانه دیروز یکشنبه شهر «کالامازو» در ایالت میشیگان تا حد زیادی برای مردم آمریکا و همچنین  شرکت تاکسیرانی «اوبر» نگران کننده بود چراکه از قرار وی راننده خودرویی است که تا کنون تحت نظارت این شرکت به امر جابجایی مسافران درون شهری مبادرت می کرده است.

«جیسون برایان دالتون» ۴۵ ساله در حالی به دام پلیس افتاد که تا زمان دستگیری بی هدف در خیابان های کالامازو می چرخید و مردم را رندوم وار هدف گلوله خود قرار می داد. به این ترتیب وی شش نفر رادر سه محل مختلف به قتل رساند و سه نفر را نیز به شدت مجروح کرد .

اینکه دالتون راننده شرکت اوبر بوده کاملا تایید شده است اما اینکه آیا وی در زمان ارتکاب جرم مشغول به خدمت بوده است هنوز مشخص نیست. این در حالیست که اوبر می گوید سوء پیشینه وی را پیش از انعقاد قرارداد همکاری چک کرده و طبق گفته پلیس وی سابقه اعمال مجرمانه نداشته است.

هیچ یک از مقتولین نیز از مسافرین فرد ضارب نبوده اند و همین مسئله می تواند خیال شرکت بین المللی اوبر را که علاوه بر آمریکا در اروپا هم شعبه دارد تا حدی راحت کند چرا که اوبر تا همین جای امر هم به دلیل نرخ ارزان خدمات رسانی و کساد کردن بازار تاکسیرانی های سنتی اعتصاب هایی را در شهرهای قاره سبز رقم زده است.

اوبر از طریق یک «اپ» نصب شده بر روی گوشی های موبایل هوشمند خدمات خود را به مشتریان ارائه می دهد.  این شرکت از طریق انعقاد قرارداد با رانندگان تاکسی خصوصی، به مشتریان خود این امکان را می دهد که از طریق یک اپ، اتوموبیلی را برای محلی که در آن بسر می برند رزرو کنند و با وارد کردن آدرس محلی که مایلند به آنجا رسانده شوند سریعا از هزینه دقیق سفر خود نیز آگاهی یابند. پرداخت هزینه نیز پس از رسیدن مسافر به مقصد بصورت اتوماتیک از طریق همان اپ صورت می گیرد، بدون اینکه مشتری نیاز به همراه داشتن پول نقد و یا ارائه کارت اعتباری خود داشته باشد.