دبیرکل سازمان ملل از توافق آمریکا و روسیه برای برقراری آتش بس بین گروه های درگیر در سوریه استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد از توافق آمریکا و روسیه برای آتش بس در سوریه که قرار است از روز شنبه هشتم اسفند به مورد اجرا گذاشته شود استقبال کرد.

دبیرکل سازمان ملل در عین حال طرف های نزاع در سوریه را به پایبندی به آتش بس دعوت کرد. بان کی مون در سخنانی اظهار داشت که اعلام آتش بس در سوریه جرقه امیدی به شمار می رود.

در همین حال جان کری وزیر امور خارجه آمریکا تمام طرف های سوری را به پایبندی کامل به شروط آتش بس پیشنهادی در سوریه دعوت کرد. وی اظهار داشت که اجرای آتش بس از اقدامات خشونت بار در سوریه جلوگیری کرده و ارائه کمک های انسانی را افزایش خواهد داد.

از سوی دیگر کاخ سفید اعلام کرد که آتش بس در سوریه تمام طرف ها را به غیر از گروه تروریستی داعش، جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی شامل خواهد بود. کاخ سفید دستیابی به آتش بس در سوریه را فرصتی برشمرد که آمریکا سعی خواهد کرد از آن استفاده کند.

کاخ سفید در عین حال در بیانیه ای با اعلام اینکه اجرای توافقنامه آتش بس در سوریه دشوار خواهد بود، آتش بس را گامی برای پیشبرد مذاکرات به منظور ایجاد تغییرات سیاسی در سوریه برشمرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با باراک اوباما آتش بس در سوریه را گامی حقیقی برای توقف حمام خون در این کشور دانست. وی در همین زمینه اظهار داشت: ما به فرصتی برای توقف اقدامات خشونت بار و خونریزی در سوریه دست یافته ایم.

لازم به ذکر است که آمریکا و روسیه روز دوشنبه از دستیابی به توافق برای آتش بس در سوریه خبر دادند. قرار است این آتش بس از روز شنبه هشتم اسفند به مورد اجرا گذاشته شود.