ابراهیم‌وند، کارگردان فیلم زندگینامه قاری شهید، حاجی حسنی کارگر گفت: فیلم برداری این فیلم تا ۲۵ اسفندماه کامل می‌شود و احتمالاً اواخر فروردین‌ماه کار ساخت آن پایان می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور به همراه اعضای هیئت مدیره اتحادیه هفته گذشته از لوکیشن فیلم زندگی‌نامه شهید «حاجی‌حسنی‌کارگر» بازدید کردند.

شهید «محسن حاجی‌حسنی‌کارگر» قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات قرآن کریم در مالزی، دوم مهر ماه سال جاری و همزمان با ادای مراسم رمی جمرات در منطقه منا به همراه جمع کثیری از حجاج کشورمان دعوت حق را لبیک گفت.

فیلمنامه این فیلم توسط علی اکبر محلوجیان از جمله فیلمنامه‌نویسان به نام کشورمان تهیه و نگارش شده است. محلوجیان نویسندگی فیلمنامه‌های آثاری چون مجموعه «زیر تیغ»، «پدر سالار» و... را در کارنامه کاری خود دارد.

در حاشیه این مراسم بازدید، مریم ابراهیم‌وند، کارگردان فیلم زندگینامه «محسن حاجی‌حسنی‌کارگر» که کارگردانی و تهیه کنندگی چندین فیلم سینمایی را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانیده است، با اشاره به نکاتی درباره ساخت این فیلم، گفت: پس از حادثه دلخراش منا و همزمان با ادای مراسم رمی جمرات و جان‌باختن جمع کثیری از مسلمانان جهان و هموطنان کشورمان، تصمیم گرفتم، فیلم زندگینامه «محسن حاجی‌حسنی‌کارگر» قاری بین‌المللی کشورمان را که در این حادثه به درجه اعلای شهادت رسید، در قالب فیلم سینمایی تهیه کنم.

 وی افزود: داستان زندگی این قاری قرآن به صورت مستند ضبط می شود و درمورد پدر و مادری است که فرزند خود را راهی مکه می‌کنند و دو حادثه سقوط جرثقیل و حادثه دلخراش منا در این فیلم آمده است.

ابراهیم‌وند اظهار کرد: با توجه به این که این فیلم در رابطه با شخصیتی است که در جامعه قرآنی مطرح بوده است، از حساسیت خاصی برخوردار است و به همین منظور سعی شده است با اساتید صدا و سیما در حوزه قرآن مشورت شود تا فیلم‌نامه تقویت شود.

وی با اشاره به این که علاقه‌مندی به قرآن مهمترین انگیزه برای ساخت این فیلم بوده است، عنوان کرد: سعی کرده ایم از بهترین عوامل سینمایی برای ساخت این فیلم استفاده کنیم و از شخصیت های اصلی این فیلم، امین زندگانی می‌باشند.

ابراهیم‌وند گفت: فیلم برداری این فیلم تا ۲۵ اسفندماه کامل می‌شود و سپس تدوین آن انجام خواهد شد و احتمالاً اواخر فروردین‌ماه کار ساخت آن پایان می‌یابد و اکران خصوصی در قم و مشهد خواهیم داشت و سپس اکران عمومی خواهد شد.

وی در رابطه با هزینه‌ای که برای ساخت این فیلم شده است، بیان کرد: تاکنون ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان برای ساخت این فیلم هزینه شده است و هزینه برآورد شده تا پایان ساخت فیلم با توجه به این که قرار است به چند زبان زنده دنیا ترجمه شود، ۵/۱ میلیارد تومان است.

حجت‌الاسلام کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور نیز طی سخنانی در این مراسم، ضمن تشکر از این کار ارزشمند، گفت: روح بلند این شهید حتماً عوامل ساخت این فیلم را یاری می کند و شهید حاجی حسنی کارگر در مجموعه مؤسسات و مراکز قرآنی رشد کرده که مرتبط با مجموعه اتحادیه قرآنی کشور می‌باشد و این اتحادیه آمادگی هرنوع حمایت مادی و معنوی را در زمینه ساخت این فیلم دارد.

وی عنوان کرد: اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور، بیش از ۸ هزار تشکل قرآنی را در سراسر کشور در زیرمجموعه خود دارد که ظرفیت بی نظیری برای حمایت از این فیلم در زمینه اکران، تبلیغات و غیره محسوب می‌شوند.