بجنورد - مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: محورها، گردنه‌ها و مناطق کوستانی خراسان شمالی مه آلود است و رانندگان باید با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

محمد مشتری در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: هم اکنون با توجه به شرایط جوی این استان، مه غليظ ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی از جمله گردنه امين الله را فرا گرفته و رانندگانی که از این محورها تردد می‌کنند باید به دلیل کاهش دید باید با احتیاط بیشتری برانند.

وی اظهار کرد: پيش بيني سازمان هواشناسي حاکی از این است که با ورود سامانه بارشي به استان در ساعات آینده به تدريج وزش باد و افزايش ابر و بارش باران در ارتفاعات و نقاط سردسير و احتمال بارش برف را خواهیم داشت، که این وضعیت طی دو روز آینده ادامه خواهد داشت.

مشتری افزود: با توجه به شدت بارش‌ها در پاره‌ای از نقاط، احتمال آبگرفتگي معابردر سطح شهرها و لغزندگي جاده‌ها وجود دارد.

مدیرراهداری اداره کل راه وشهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: هم اكنون در گردنه امين الله و محور گرمه و دشت نيز شاهد بارش خفيف باران و در سایر نقاط استان هوا تمام ابري است.

وی افزود: به كليه رانندگان عبوري توصيه می‌شود نكات ايمني را رعايت و ضمن رعايت سرعت مطمئنه و فاصله طولي با خودروی جلویی تجهيزات ايمني از جمله زنجير چرخ و چراغ مه شكن را به همراه داشته باشند.

مشتری از تمامی رانندگان خواست قبل از حرکت، از طریق شماره ارتباطی ۰۵۸۳۲۲۶۱۰۰۰ مركز مديريت راه‌های استان و شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های كشور، از آخرین وضعیت مسیر ترددخود مطلع شوند تا با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به حرکت کنند.