وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در خصوص اجرای توافق آتش بس در سوریه و اهمیت همکاری نظامی مسکو – واشنگتن با یکدیگر رایزنی و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای از تبادل نظر انجام گرفته بین «سرگئی لاوروف» و «جان کری» وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در خصوص اجرای توافق آتش بس در سوریه و تاکید بر اهمیت همکاری نظامی نزدیک بین مسکو – واشنگتن خبر داد.

در این بیانیه که در صفحه فیسبوک وزارت امور خارجه روسیه منتشر شد، همچنین بر لزوم عدم بازتاب رسانه ای اقدامات تحریک آمیز تایید نشده در مورد نقض آتش بس در سوریه نیز تاکید شده است.

لازم به ذکر است که در تاریخ ۲۲ فوریه سال میلادی جاری (۲۰۱۶)، روسیه وآمریکا در خصوص اعلام آتش بس در سوریه به توافق رسیدند. مطابق با بیانیه مشترک مسکو – واشنگتن، آتش بس قرار بود از روز ۲۷ فوریه در خصوص همه گروه های درگیر در سوریه به استثنای «جبهه النصره» و «داعش» اجرایی شود.

رایزنی لاوروف و کری در خصوص اجرای آتش بس در سوریه در حالی انجام گرفت که دیده بان روسیه از ثبت ۹ مورد نقض آتش بس ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. روسیه اما روند کلی آتش بس را مثبت ارزیابی کرده است.