بجنورد - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از پرداخت تسهیلات نامحدود به بازرگانان بخش صنایع دستی این استان خبر داد.

علی عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و بازرگانان صنایع دستی استان با مشارکت بانک توسعه تعاون تسهیلات نامحدود به آنان پرداخت می‌شود.

وی افزود: پیش از این تنها تسهیلات بخش صنایع دستی به تولیدکنندگان پرداخت می‌شد و بازرگانان وفعالان صنایع دستی در حوزه‌های داخلی و خارجی و ... از تسهیلات بی بهره بودند.

به گفته وی تسهیلات نامحدود به بازرگانان صنایع دستی استان با کارمزد 10.5 درصد پرداخت می‌شود.

عابدی تاکید کرد: رشد و توسعه صادرات صنایع دستی نیازمند حمایت است و با اقدامات فنی و تسهیلاتی می‌توان از این بخش حمایت و فرصت‌ها و امکانات بخش صنایع دستی را ارتقاء داد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص اقدامات این اداره کل برای رونق بخش صنایع دستی توضیحاتی داد و گفت: برپایی نمایشگاه‌های مختلف، پرداخت تسهیلات، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و ... از جمله اقداماتی است که به منظور معرفی صنایع دستی استان و جذب گرشگر صورت گرفته است.

وی گفت: خراسان شمالی با وجود اقوام و قومیت‌های مختلف غنی از صنایع دستی مختلف است که با توجه ویژه به این بخش می‌توان در رونق اقتصادی استان گام‌های خوبی برداشت.