بجنورد - رییس جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی گفت: فروپاشی خانواده‌ها یکی از مهم‌ترین آسیب‌های مهم و مطرح در جامعه است که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، زهره وضیع صبح سه شنبه در نشست جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی اظهار کرد: جمعیت بانوان در راستای ترویج ارزش‌های نظام اسلامی به صورت غیردولتی، غیر اساسی و مردمی اقدام به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی می‌کند.

وی افزود: هدف از فعال شدن این جمعیت، ایجاد هماهنگی، همسویی، تعمیق و گسترش فعالیت‌های بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان‌ها و توانمندسازی و مرجع سازی شخصیت‌های تاثیر گذار است.

وضیع با اشاره به مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح جامعه گفت: متاسفانه فرپاشی خانواده‌ها یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که باید بیشتر مورد توجه مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

وی افزود: خانواده باید به سمت بقا و تعالی حرکت کند اما اکنون این موضوع با فرهنگ‌های وارده بسیار کمرنگ شده و از بین رفته است.

وی اظهار کرد: در گذشته طلاق به عنوان موضوعی آزار دهنده مطرح بود اما اکنون به سمتی پیش رفته که طلاق زشتی خود را از دست داده است.

وضیع تاکید کرد: نباید از کنار موضوع طلاق به سادگی گذشت چراکه آسیب طلاق تنها متوجه فرزندان می‌شود.

به گفته وی در گذشته شمار مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست کم بوده اما اکنون با افزایش طلاق تعداد این مراکز نیز افزایش یافته است.

وضیع گفت: جمعیت بانوان فرهیخته استان بایستی بیشتر به تحکیم بنیان خانواده توجه کنند.

رییس جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی افزود: جمعیت بانوان فرهیخته استان همچنین به ترسیم شاخص‌های رشد، کادر سازی و شبکه سازی، هویت بخشی جمعیت بانوان فرهیخته و ... توجه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر ۳۰ بانوی فرهیخته در جمعیت زنان بانوان فرهیخته خراسان شمالی فعالیت دارند.