آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی شعر پارسی «آیینه مهر» فردا دوشنبه ۱۷ اسفند برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هدف از برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر پارسی آیینه مهر، بزرگداشت فرهنگ و تمدن ایران‌زمین و ارتقاء کرامت انسانی و فرهنگ و تمدن ایرانی عنوان شده است. در اولین دوره، حدود ۶ هزار اثر از شاعران کشورهای ایران، هند، افغانستان، تاجیکستان، اوکراین و پاکستان، به جشنواره ارسال‌ شد.

جشنواره شعر آیینه مهر خود را حامی تمام استعدادهای درخشان کشور معرفی و اعلام کرده که سعی می‌کند با برگزاری این جشنواره، نگاه صنفی را کنار گذاشته و فقط به موضوع اصلی برگزاری این جشنواره که همانا شعر است، بپردازد.

از برنامه‌های جنبی این جشنواره، برپایی کارگاه‌های آموزشی و ادبی برای شاعران حاضر در این دوره، اعلام شده است. خیریه رهروان قائم آل محمد (ص)، در کنار پست بانک و کانون ادبی ناردانه، حامی اصلی برگزاری این جشنواره است.

اشعاری که به این دوره از جشنواره ارسا شده، در دو بخش غزل و سپید داوری شده‌اند که فراوانی اشعار ارسالی در قالب شعر سپید قابل‌توجه، گزارش شده است؛ بر اساس اعلام، ۵ هزار و ۷۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

این جشنواره در ۳ محور بانوی آب‌ها و روشنایی، بهار و آفرینش نور و شهر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. داورانی آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره هم، یوسفعلی میرشکاک، مهدی مظاهری و بیژن ارژن هستند.

نخستین جشنواره بین‌المللی شعر پارسی آیینه مهر، در بخش شعر کلاسیک (غزل) ۵ برگزیده، در بخش شعر سپید ۵ برگزیده، در بخش ویژه (آب‌ها و روشنایی) ۲ برگزیده، در بخش بهار و آفرینش ۳ برگزیده و در بخش انقلاب اسلامی نیز ۲ برگزیده خواهد داشت.

سلسله جشنواره‌های شعر پارسی آیینه مهر قرار است به صورت فصلی برگزار شود و در پایان هر فصل، «کتاب شعر فصل آیینه مهر» و در پایان هر سال «کتاب شعر سال آیینه مهر» را از میان آثار چاپ شده، معرفی کند. آیینه مهر مختص شعر نیست و در آینده در زمینه‌های مختلف هنری از جمله تئاتر، موسیقی، سینما و هنر های تجسمی فعالیت خواهد کرد.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی شعر پارسی «آیینه مهر» فردا دوشنبه ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۴ با حضور چهره‌های نام آشنا و اساتید شعر و ادب پارسی در تالار بزرگ ایوان شمس تهران برگزار می‌شود.